Vad ska jag ha för båt?

svea

Trådstartare
Allvetande Buke, jag är i positionen att kunna köpa en båt nu på hösten när priserna är gynnsamma. Jag vill ha en båt på 4-4,5 meter för det har jag båtplats och trailer till och eventuellt vinterförvaring i garage vintertid Jag ska främst åka i innerskärgård och det skulle vara najs att kunna köra i minst 10 knop, men upp till 20 knop vore ännu mera najs. Samtidigt vill jag inte ha en vråltung motor. Jag vill ha fyrtaktare och en båt som är oöm och lättskött. Det kommer oftast att vara 1-2 pers som åker på utflykt. Vad ska jag titta efter? Budget max 40-50 000.
 
En Buster aluminiumbåt kanske? Antingen älskar man dom eller så hatar man dom. Bland motorer brukar Yamaha stå väldigt högt i kurs. Men en Buster med Yamaha 4-takt kanske är svårt att hitta inom budget, jag vet inte.
 
Ryds Camping
Lättkörd, bra sjöegenskaper och du kan enkelt sova 2-3 personer om du inte har allt för stora krav (sonen var ute med fyra polare när han var 15)

1660542356720.png
 

Liknande trådar

Fritid Jag funderar lite på att skaffa en enkel motorbåt för att puttra ut på dagsturer med familjen. Jag har dock ingen aning om båtmarknaden...
Svar
13
· Visningar
2 280
Senast: Glimm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp