Vad ska jag ha för kudde?

Sonic76

Trådstartare
Har ju enorma problem med nacken.
Har testat formkuddar, höga, låga osv.
De enda jag inte testat är kuddar som är dyrare än 300 spänn då.
Nu har jag en billig dunkudde som är bättre men inte bra.
Tänkte, trots att jag är emot dun då jag inte kan köpa hållbart sådant, köpa en dyrare dunkudde på Ikea sist jag var där.
Den kostade 499. Tyvärr var den slutsåld.
Finns det nån som har nåt bra tips på kudde?
Jag har slut på idéer.
Har varit hos fysioterapeut men vi har bara kommit till bålen än.
Nacken har vi inte hunnit med än.
Jag sover så dåligt pga smärtan.
 
Tempur, dyr men bra.
Jag provade en tempur för en massa år sedan, tyckte det kändes som att sova på en tegelsten och slängde den. För några år sedan insåg jag att jag vaknade med nackont och huvudvärk varje morgon, använde typ 8 kuddar i sängen på natten men hittade aldrig någon bra sovställning med alla dessa kuddar jag hade och ansåg mig behöva, dun, fiber, hotellkuddar, u name it - och vaknade trött och stel varje dag. Fick ett infall när jag var ovanligt rik nån dag och köpte mig en ny tempurkudde, tänkte att jag nog borde prova igen. Har sedan dess inte haft tillstymmelse till nackont, har fasen inte ens haft huvudvärk sedan dess, och äääälskar min temprkudde! Enda nackdelen är att den är förbaskat tung att ta med sig när man ska sova någon annanstans än hemma. Funderar på att köpa en resevariant.
Skulle glatt betala dubbla priset för en tempur om jag behövde, de är värda varenda krona!
 
Jag har en Tempur Breeze, sover jättebra på den jämfört med andra. Men jag har en mjuk säng och sover på sidan, så som någon nämnt tidigare så om den funkar för dig beror på hur du sover och hur din säng är. Osäker också på om den fortfarande säljs…

Men ett tips är att om man tittar på lite dyrare kuddar så har ju flera butiker erbjudande på det emellanåt, Mio t.ex. har med jämna mellanrum rabatt på sovrumstextil.
 
Jag sover på sidan och på rygg
Har en mediumfast säng som är för mjuk för mig egentligen
Alltså tempur är långt över min budget
Har ca 2000 kr till all mat mm varje månad och där ska kudden ingå
 
Jag provade en tempur för en massa år sedan, tyckte det kändes som att sova på en tegelsten och slängde den. För några år sedan insåg jag att jag vaknade med nackont och huvudvärk varje morgon, använde typ 8 kuddar i sängen på natten men hittade aldrig någon bra sovställning med alla dessa kuddar jag hade och ansåg mig behöva, dun, fiber, hotellkuddar, u name it - och vaknade trött och stel varje dag. Fick ett infall när jag var ovanligt rik nån dag och köpte mig en ny tempurkudde, tänkte att jag nog borde prova igen. Har sedan dess inte haft tillstymmelse till nackont, har fasen inte ens haft huvudvärk sedan dess, och äääälskar min temprkudde! Enda nackdelen är att den är förbaskat tung att ta med sig när man ska sova någon annanstans än hemma. Funderar på att köpa en resevariant.
Skulle glatt betala dubbla priset för en tempur om jag behövde, de är värda varenda krona!
Ja, det är ju en viss inkörningsperiod! Och lite bökig att ta med sig då den inte får vikas… samt att man inte får lägga sig med blött hår på den. Men det är det värt!

Härligt att den hjälpt dig så mycket 😊
 
Ja, det är ju en viss inkörningsperiod! Och lite bökig att ta med sig då den inte får vikas… samt att man inte får lägga sig med blött hår på den. Men det är det värt!

Härligt att den hjälpt dig så mycket 😊
Ja det är lite inkörning, jag tror många (inklusive jag själv första kudden) ger upp för lätt. Man måste ge den ett antal nätter för att inse hur bra mycket bättre man sover. Och den är TYST! Inte ett knaster, inte ett ljud i den, bara det! :love1:
 
Jag sover på sidan och på rygg
Har en mediumfast säng som är för mjuk för mig egentligen
Alltså tempur är långt över min budget
Har ca 2000 kr till all mat mm varje månad och där ska kudden ingå

Har du bäddmadrass? Det går att lägga några lager trasmattor under den för att göra en för mjuk resårmadrass lite hårdare. Jag har använt gamla lock till borrkärnslådor till det när jag varit i fältkontoret :D De är av tunn plywood så de har lite svikt men gör att sängen blir lite fastare, helt perfekt.
 
Har du bäddmadrass? Det går att lägga några lager trasmattor under den för att göra en för mjuk resårmadrass lite hårdare. Jag har använt gamla lock till borrkärnslådor till det när jag varit i fältkontoret :D De är av tunn plywood så de har lite svikt men gör att sängen blir lite fastare, helt perfekt.
Jag har resårbottnar och så en vanlig madrass ovanpå.
Så jag skulle kunna lägga nåt under
 
Om du specifikt har ont i nacken kanske en back on track halskrage fungerar? Det använder jag då jag ofta vaknade med nackspärr förr. Tycker det hjälper jättemycket. Använder annars en 50×90 dunkudde som funkar bra.
 
Om du specifikt har ont i nacken kanske en back on track halskrage fungerar? Det använder jag då jag ofta vaknade med nackspärr förr. Tycker det hjälper jättemycket. Använder annars en 50×90 dunkudde som funkar bra.
Sitter ju ganska långt ner i nacken och ut i axlarna
Har ibland sovit bra när jag sovit på hotell men glömt att fråga vad det är för kuddar.
 
Har ju enorma problem med nacken.
Har testat formkuddar, höga, låga osv.
De enda jag inte testat är kuddar som är dyrare än 300 spänn då.
Nu har jag en billig dunkudde som är bättre men inte bra.
Tänkte, trots att jag är emot dun då jag inte kan köpa hållbart sådant, köpa en dyrare dunkudde på Ikea sist jag var där.
Den kostade 499. Tyvärr var den slutsåld.
Finns det nån som har nåt bra tips på kudde?
Jag har slut på idéer.
Har varit hos fysioterapeut men vi har bara kommit till bålen än.
Nacken har vi inte hunnit med än.
Jag sover så dåligt pga smärtan.

Jag kan verkligen rekommendera den Ikea-kudden du tänkt, älskar min! Formar sig helt annorlunda än en vanlig kudde tack vare sidosömmarna.
Sen, prova dig fram hur hög kudde du behöver gentemot din säng. Jag har märkt att jag behöver två kuddar i husvagnen där madrassen är hårdare, men hemma där jag sjunker ner mer med axeln räcker det med en.
 
Har ju enorma problem med nacken.
Har testat formkuddar, höga, låga osv.
De enda jag inte testat är kuddar som är dyrare än 300 spänn då.
Nu har jag en billig dunkudde som är bättre men inte bra.
Tänkte, trots att jag är emot dun då jag inte kan köpa hållbart sådant, köpa en dyrare dunkudde på Ikea sist jag var där.
Den kostade 499. Tyvärr var den slutsåld.
Finns det nån som har nåt bra tips på kudde?
Jag har slut på idéer.
Har varit hos fysioterapeut men vi har bara kommit till bålen än.
Nacken har vi inte hunnit med än.
Jag sover så dåligt pga smärtan.
Din fysio har inte tips på kudde då?
Jag fick låna en av min fysio i en vecka. Jag gillade den inte men många verkade tycka mycket om den. Minns inte märke tyvärr.
Har också problem med nacksmärtor, axlar och huvudvärk.
 
Jag kan verkligen rekommendera den Ikea-kudden du tänkt, älskar min! Formar sig helt annorlunda än en vanlig kudde tack vare sidosömmarna.
Sen, prova dig fram hur hög kudde du behöver gentemot din säng. Jag har märkt att jag behöver två kuddar i husvagnen där madrassen är hårdare, men hemma där jag sjunker ner mer med axeln räcker det med en.
Ja jag hoppas de har fått in den snart
Har fan snart ett eget kuddbibliotek hemma
 

Liknande trådar

Utrustning Ska köpa ett nytt ländtäcke inför vintern och vill gärna ha lite tips! Vill ha: - Fleece eller ull i bra kvalitet, alternativt ngt...
2
Svar
24
· Visningar
2 068
Senast: Harmomini
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 701
Senast: AraSlei
·
Äldre Sånna saker har jag. Saker som jag lika gärna hade kunnat ge fan i att köpa ibland. Min senaste investering var en ryggsäck. Jag tycker...
2
Svar
29
· Visningar
4 169
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Kreditkort
  • Köpa billig bil?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp