Vad ska jag ha för kudde?

@Sonic76: Den här kudden från Jysk har räddat min sömn: https://jysk.se/sovrum/kuddar/fiberfyllning/gold/kudde-2x400g-hoie-downfeel-50x60

Men jag måste ha extremt högt för huvudet så jag har den där OCH en vanlig Downfeel (som ju är hög i sig). Jag trodde det skulle bli alldeles för högt men försöker jag ta bort någon får jag ont.
Jag har en liknande, fast köpt på Ullared för 100 år sen! Eller i alla fall 10. Älskar den, min är lite tunnare vilket passar mig, men den börjar ge upp nu. Får ta mig till Jysk och klämma lite tror jag!
 
Har du bäddmadrass? Det går att lägga några lager trasmattor under den för att göra en för mjuk resårmadrass lite hårdare. Jag har använt gamla lock till borrkärnslådor till det när jag varit i fältkontoret :D De är av tunn plywood så de har lite svikt men gör att sängen blir lite fastare, helt perfekt.
Låter lovande.
Jag har två 80 sängar ihop. Tyvärr blir det en grop emellan. Har köpt en uhm, mellanbit att ha emellan under bäddmadrassen, men den sjunker ned och gropen kommer tillbaka.

Fick förslag (från snickare-exet) om att lägga en plywoodskiva under bäddmadrassen för att jämna ut och göra det fastare. Var skeptisk till det, och tänkte väl köpa en hel 160 madrass att bygga upp med någongång, men kanske ska prova med en skiva ändå? Helt annan prisbild om inte annat.
 
Låter lovande.
Jag har två 80 sängar ihop. Tyvärr blir det en grop emellan. Har köpt en uhm, mellanbit att ha emellan under bäddmadrassen, men den sjunker ned och gropen kommer tillbaka.

Fick förslag (från snickare-exet) om att lägga en plywoodskiva under bäddmadrassen för att jämna ut och göra det fastare. Var skeptisk till det, och tänkte väl köpa en hel 160 madrass att bygga upp med någongång, men kanske ska prova med en skiva ändå? Helt annan prisbild om inte annat.

Det funkar jättebra, jag har två sängar i fältkontoret (särbon jobbade åt mig ett par säsonger så vi bodde tillsammans) och gjorde så med de sängarna. De har tom två separata bäddmadrasser men det blir jämnare med plywooden. Glider madrassen på plywooden är det bara att lägga dit ett sådant där antihalkunderlägg för mattor.
 
Det funkar jättebra, jag har två sängar i fältkontoret (särbon jobbade åt mig ett par säsonger så vi bodde tillsammans) och gjorde så med de sängarna. De har tom två separata bäddmadrasser men det blir jämnare med plywooden. Glider madrassen på plywooden är det bara att lägga dit ett sådant där antihalkunderlägg för mattor.
:up:
Brukar vara lite skeptisk till exets idéer, men den här låter ju perfekt. Tänker att skivan skulle skava på madrasser mm men kan alltid lägga något emellan.
Verkar som att han får rätt den här gången... *Skriver upp plywoodskiva på listan för framtida inköp.*
 
Jag har haft problem med min nacke och det var när jag sov på ett hotell som jag fick prova en tempur original (tror den va hög) och kände ett bra stöd för nacken när jag låg på rygg, tyckte att det hade varit lite svårt att ligga på sidan så när jag köpte egen blev det en medium. Fick inte samma stöd för nacken på rygg men ändå helt okej stöd.

Även köpt en tempur traditional också den i medium, men funderat på om inte hög hade varit bättre.

Det bästa när jag köpte originalen så fick jag provligga och känna först för att hitta den som passade mig. 👍🏻

Mina nackbesvär har försvunnit mestadels.
 
Nu har jag fått så många svar så jag är helt kollrig.
Kanske ska testa Emma då det är 100 dagars provtid.
Allt hänger på vad kudden kostar när jag får pengar.
Kan inte ta för mycket från matbudgeten
 

Liknande trådar

Utrustning Ska köpa ett nytt ländtäcke inför vintern och vill gärna ha lite tips! Vill ha: - Fleece eller ull i bra kvalitet, alternativt ngt...
2
Svar
24
· Visningar
2 066
Senast: Harmomini
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 695
Senast: AraSlei
·
Äldre Sånna saker har jag. Saker som jag lika gärna hade kunnat ge fan i att köpa ibland. Min senaste investering var en ryggsäck. Jag tycker...
2
Svar
29
· Visningar
4 165
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp