Vad ska jag ha för "lasyr" på mitt matbord?

canine

Trådstartare
Jag har ett ikea jokkmokk bord + stolar som jag håller på att göra om. Har målat allt vitt förutom bordskivan och stolssitsarna.

Bordsskivan tyckte jag var för "matt" och sträv, det var inte sådär "glatt" så man kunde torka av det, så då köpte jag ett bordslack från ikea och gjorde enligt beskrivning. Nu till problemen: 1. Ytan blev inte glansig utan snarare bara kladdig trots att det fått torka ca en vecka snart. och 2. Bordet fick en ljusare nyans lite lik furu, medans stols-sitsarna har kvar sin ursprungliga färg (tänkte ej lacka dem). Det blev alltså inte så fint som jag hade hoppats och tänkt så frågan är hur jag nu kan göra för att få de bättre? Vad finns det för olika behandlingar jag kan använda? Jag vill ju få samma nyans ungefär på bord och stolar men bara att bordet är mer glansigt och lätt torkat (vill ha något som lämnar en genomskinligt hinna alltså) eller alt. något som kan mörka tillbaka trät som det var från början.

Jättetacksam för tips, det hade varit så fint om stolarna och bordet fått samma nyans igen :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp