Vad ska jag ha i mitten?

MikaTela

Trådstartare
Bor i en stor etta på 45 kvadrat med sovalkov.
Mellan hallen och sovalkoven har jag garderober och detta gör att jag har ju en vägg i rummet som är ca 1 m bred.
Jag har ingen aning vad jag ska göra där/om jag ska göra nått där.

Uppe på väggen har jag en hängande cirkel med 5 värmeljus.
I början hade jag en kartong med filt på där åt hunden.
Men nu har jag konstaterat att i en etta där han har korg i köket, min stora säng och vår soffa att sova i så behöver han inte den där kartongen också!

Nu känns det lite tomt efter julgranen åkte ut och platsen inte ersatts med något.
Förslag?

Här skymtar ni kartongen jag snackade om nere i högra hörnet!

Så här stor är ytan ungefär. Här står ju som sagt julgranen som nu är borta.
 
Sv: Vad ska jag ha i mitten?

Måste du ha något där? Men eftersom du nu vill ha något där ;) så några olika alternativ:
- Konst eller foton
- Smala hyllplan på konsoler eller stringhyllor
- En hög smal, grund byrå som inte stjäl mycket utrymme i övrigt.

Tänk på att det är lätt att övermöblera en etta.
 
Sv: Vad ska jag ha i mitten?

Jo det är lätt att övermöblera.
Därför är jag tveksam om jag ska ha något där eller inte.
Men som känns nu är det tomt där.
 
Sv: Vad ska jag ha i mitten?

jag skulle inte skaffa mer saker. det ser ut som att du har ganska mycket redan. framför lilla bordet, till höger om soffan, står en "bur" med värmeljushållare. Kan du inte flytta den till den tomma väggen?
Det känns ju alltid tomt när man tar bort granen, det tycker jag varje år.
Men jag hade inte haft någonting alls där. Det är inte fel med någon omöblerad yta med.
 
Sv: Vad ska jag ha i mitten?

En spegel!
Jag har en liknande yta med just spegel (eller speglar, i mitt fall).
 
Sv: Vad ska jag ha i mitten?

Jag har en likadan "vägg" i min lägenhet och jag köpte en mini-Billy och ställde där; förvaring kan man inte få för mycket av.

16182169.jpg


Fast man får ju som sagt passa sig lite så det inte blir för mycket.
 
Sv: Vad ska jag ha i mitten?

Du kan ju ha en lite större krukväxt också ståendes på golvet nedanför (och spegel :))
 
Sv: Vad ska jag ha i mitten?

Häng en lång bonad där
Eller foton, finns skitnygga långsmala fotoramar.
Fondvägg kanske
 
Sv: Vad ska jag ha i mitten?

Jag skulle nog sätta typ tre tavlor där eller liknande i lodrät position då. ;D

OT, blev kär i ena bilden du pejstade, MASSA LJUS!!:love::love::love:
 
Sv: Vad ska jag ha i mitten?

Kanske kan man ha en växt som är ganska stor.

Jag bor hemma hos mina föreldra och vi har 3m upp till tak så vi har stor växter.
 
Sv: Vad ska jag ha i mitten?

Växter som står inne i ett rum behöver hjälp med ljus. En lampa över den med rätt ljus för växter lär du ha.

Fast är det inte bökigt att runda en stor växt eller annat som tar plats, när det bara kan vara tomt och fritt?

Ska det vara något alls så är det något som sitter nära på väggen, tycker jag då. Du kan t.ex ha en smidesgrej med hållare för värmeljus som sitter på väggen. Snyggt både när det brinner ljus i den och annars med det svarta smidet som en dekoration på väggen.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi lånar för närvarande ett hus av en vän, och kommer bo kvar här iaf ett år framåt. Det är ett stort(!) gammalt timmerhus med dålig...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 381
Senast: tara
·
Hemmet 1 mars kommer jag sannolikt att flytta in i en lägenhet som uppenbarligen inte är skapad för att sova i, så jag försöker klura ut hur...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 065
Senast: Singoalla
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 267
Hemmet Är det någon som vill hjälpa mig med lite tapet-inspiration? Jag behöver tapetsera om i vardagsrummet och jag vill gärna ha en fondvägg...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: Daff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp