Vad ska jag ha till?

Vita_N_6520

Trådstartare
Jag ska på bröllop nästa helg och har nääästan bestämt mig för att ha en klänning som jag ändå har hemma och aldrig har använt. Den är röd med svarta (typ paljett) detaljer på framsidan.

Frågan är bara vad man har till den? Skor, smycken, tröja?
Eftersom det är kyrkbröllop (och jag är frusen av mig) måste jag ha något långärmat, men vilken färg?
Varken svart, vitt eller rött känns passande. Funkar ljusgrå? Jag vill helst ha ljusa detaljer till klänningen och det bästa är väl om tröja och skor passar ihop så det inte blir alldeles för många färger?
För svarta skor funkar väl inte? Och beige känns inte rätt till rött?


:banghead:
 
Sv: Vad ska jag ha till?

Svarta skor tycker jag borde funka jättebra.

Har du någon bild på klänningen?
 
Sv: Vad ska jag ha till?

Vitt = Konkurrerar med bruden..
Svart = Sorg..
Rött = Man har legat med brudgummen..


Just Saying! ;):D
 
Sv: Vad ska jag ha till?

Magdalena Ribbing: Den som tror att en kvinna frivilligt väljer en viss färg för att demonstrera sitt sexliv ska avstå från att ha röd klänning som bröllopsgäst. Alla kvinnor som har ett uns sunt förnuft och kan tänka själva har röd klänning om de vill - och de som kommenterar detta färgval är sorgligt okunniga och faktiskt, tycker jag, lite lite korkade. En liten notering i sammanhanget: den holländske kronprinsens brud hade tolv tärnor i röda klänningar.

Just saying! ;)
 
Sv: Vad ska jag ha till?

Rött = Man har legat med brudgummen..

Rent trams och hittepå. Varför skulle det finnas en vedertagen klädkod för att man har legat med brudgummen?

Snarare vore det väl en bra idé om alla kvinnor bar rött på alla bröllop under några år framåt, så vi fick avlivat den där idiotiska idén en gång för alla.
 
Sv: Vad ska jag ha till?

Vitt = Konkurrerar med bruden..
Svart = Sorg..
Rött = Man har legat med brudgummen..


Just Saying! ;):D


Johan: Stämmer det att om man bär en röd klänning på bröllop så har man haft ihop det med brudgummen? Jag var på ett bröllop förra helgen där tre gäster hade röda klänningar.

Magdalena Ribbing: Den som tror att en kvinna frivilligt väljer en viss färg för att demonstrera sitt sexliv ska avstå från att ha röd klänning som bröllopsgäst. Alla kvinnor som har ett uns sunt förnuft och kan tänka själva har röd klänning om de vill - och de som kommenterar detta färgval är sorgligt okunniga och faktiskt, tycker jag, lite lite korkade. En liten notering i sammanhanget: den holländske kronprinsens brud hade tolv tärnor i röda klänningar.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sa-manga-fragor-om-dessa-egentligen-oartiga-farger/



Just saying :D




:D
 
Sv: Vad ska jag ha till?

Eller hur. Det är så dumt så det finns inte.

Dessutom kan det väl inte vara särskilt ovanligt att man har gäster på sitt bröllop som man har legat med? Något gammalt ex som man är vän med, någon kompis som man haft lite sex med någon gång, eller så.

Jag ser inget pinsamt i det, men självklart heller inget som behöver eller bör betonas. Det är ju inget konstigt i att vi inte gifter oss som oskulder nuförtiden.

TS. Sorry för OT, jag tror att ljust grå i någon lite varm nyans blir väldigt bra. Eller om du kör med rött? Beror lite på om du vill ta i eller hålla tillbaka, tänker jag.
 
Sv: Vad ska jag ha till?

O herregud, jag skulle då aldrig bjuda någon jag haft sex med på mitt bröllop! OMG liksom! :crazy:
Och givetvis inte min partner heller.
 
Sv: Vad ska jag ha till?

O herregud, jag skulle då aldrig bjuda någon jag haft sex med på mitt bröllop! OMG liksom! :crazy:
Och givetvis inte min partner heller.

Varför?

(Förlåt TS, jag vet att detta är OT men jag kan inte låta bli att fråga.)
 
Sv: Vad ska jag ha till?

TS. Sorry för OT, jag tror att ljust grå i någon lite varm nyans blir väldigt bra. Eller om du kör med rött? Beror lite på om du vill ta i eller hålla tillbaka, tänker jag.

Jag tror också att det blir fint med något ljusgrått. Alternativt en svart bolero. Förstår att du tänker långärmat pga kylig kyrka, men det är ju varmt ute nu och själva kyrkdelen tar inte särskilt lång tid.
 
Sv: Vad ska jag ha till?

Har du någon stor sjal i stil med en pashmina? Det har jag haft över axlarna i kyrkan och det är jättesmidigt senare att ta av sig den om det är varmt.
 
Sv: Vad ska jag ha till?

O herregud, jag skulle då aldrig bjuda någon jag haft sex med på mitt bröllop! OMG liksom! :crazy:
Och givetvis inte min partner heller.

Det var värst vad du är lättchockad. Det är ju inte alls ovanligt att man är kompis med gamla ex och gamla älskare/älskarinnor. Jag ser inget konstigt i det.
 
Sv: Vad ska jag ha till?

Har tyvärr ingen bild men det är typ samma färger som på den här:

http://www.bonprix.se/produkt/one-shoulder-klaenning-roed-945206/

Fast med lite mer svart på. Den är rödare IRL än på bilden tycker jag. Ser lite solblekt ut på min dator iallafall.

Kanske svarta (glansigare?) skor och grå tröja?
Kommer med stor sannorlikhet ha tröjan på mig endel om det inte är stekande sol, jag är frusen av mig.

Det känns som att mer svart blir för mycket svart och mer rött blir för mycket rött..
 
Sv: Vad ska jag ha till?

O herregud, jag skulle då aldrig bjuda någon jag haft sex med på mitt bröllop! OMG liksom! :crazy:
Och givetvis inte min partner heller.

Jag undrar också varför.
Om det skulle vara oundvikligt?

Tänk om din bästa vän blir tillsammans med något av dina gamla ligg, ska du då strunta i att bjuda dem?
 
Sv: Vad ska jag ha till?

Sjal är inte riktigt min grej :D

Skulle jag vara säker på att det skulle bli varmt skulle jag kunna ha en, men vill inte riskera att frysa..
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag ska vara brudtärna på min bästa kompis bröllop i mitten av september och har fått fria tyglar att hitta klänning själv, så länge den...
2
Svar
22
· Visningar
2 245
Senast: Mineur
·
Hemmet Hur bestämmer man sig för vilken färg man vill ha om man ska måla om huset? Rött eller vitt känns fint, Det måste passa in och ge en...
2
Svar
20
· Visningar
2 920
Senast: iNHALE
·
Kläder & Bli fin Jag har varit på en handfull begravningar, men blir ändå osäker på vad som "är rätt". För det första, hur gör man med hår och smink...
2
Svar
37
· Visningar
11 401
Äldre Jag ska på en tillställning med jobbet där det står klädkod kavaj. Det är en stor baluns med hela bolaget, folk reser från hela landet...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 028
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp