Vad ska jag hålla utkik efter

lizzie

Trådstartare
Vad ska jag kolla lite extra noga efter när man ska köpa ett begangnat Ifor Williams-släp. Det är 3-4 år gammalt - är det några brister som man ska vara extra observant på?

/Lizzie
 
Jag har ett från 2016. Inte haft några problem alls med det, annat än lite smådetaljer. Tex har gummistropparna att sätta fast mellanväggen torkat och gått av. Lite rost på dämpare etc (står ute). Kan vara bra att kolla plasten runt fästen för överluckor etc, så inte den ser för torr ut (dock inte märkt något på min).

Överlag är jag jättenöjd, kanonsläp! Rekommenderas.
 
Jag har ett från 2016. Inte haft några problem alls med det, annat än lite smådetaljer. Tex har gummistropparna att sätta fast mellanväggen torkat och gått av. Lite rost på dämpare etc (står ute). Kan vara bra att kolla plasten runt fästen för överluckor etc, så inte den ser för torr ut (dock inte märkt något på min).

Överlag är jag jättenöjd, kanonsläp! Rekommenderas.

Ja, dämparna var lite rostiga på släpet jag initialt var intresserad utav (årsmodell -15). Det visade sig dock att det släpet hade hunnit bli sålt under dagen. Så i stället kollade jag på ett från -17. Jättefint och inge rost någonstans. Mitt gamla ruttna släp räckte som insats och jag slog till. Jag har insett att det är svårt att få tag på begangnade Ifor-släp (HB506) som har totalvikt på 1500 kg.

/Lizzie
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänker att det nog finns flera här som äger hästsläp. Vad skulle ni säga att ni uppskattar med ert släp och är det något med ert...
2
Svar
20
· Visningar
1 146
Senast: MiniLi
·
Utrustning Puttade upp en äldre tråd men inser att jag nog har större chans att få svar i en ny tråd, ursäkta dubbelt! Har fått hem ett dörrhängt...
Svar
2
· Visningar
408
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag sökte men hittade bara äldre trådar så jag provar att posta en ny. Jag tänker mig att jag ska köpa ett enhästars släp. Av flera...
2
Svar
27
· Visningar
2 467
Senast: MiniLi
·
Hemmet Jag funderar på att ge upp tanken på att släpa in gran i år. Kanske skulle saker och ting vara lite smidigare om vi bara har en gran på...
Svar
16
· Visningar
708
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varför finns Israel?
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp