Vad ska jag hitta på?

J

juliusceasar

Är arbetslös för första gången...
Hitills har jag "bara" jobbat i travstall, men fick sluta pga för lite hästar. Nu känner jag att jag inte vill söka jobb hos nån annan tränare, det är inte trav jag vill pyssla med på heltid, inte hos någon tränare iallafall, och jag har inga planer på att bli tränare ;)
Älskar djur och vill jobba med djur, men vad ska man göra??
Har tänkt på allt möjligt men kommer inte fram till nått.......
Vad kan man jobba med inom djur?
Har även funderat på att starta något eget, men jag vet inte......
hunddagis?


Kom med idèer!
tacksam för svar!
 
Sv: Vad ska jag hitta på?

Sök in på någon skola som ger dig utbildning till vad du nu vill göra. Som exempel djursjukvårdare eller hippolog. Fundera ut vad det är du vill göra och skaffa sedan en riktig utbildning till det.
Att starta eget kräver en hel del kunskaper om t ex bokföring och skatter. Också ett kapital och en del tillstånd beroende på vad det är något. Men jag tror att alla saker med djur som sker yrkesmässigt kräver en hel del med tillstånd och godkända utrymmen och lokaler.
 
Sv: Vad ska jag hitta på?

Annars kan du ju aka utomlands och jobba med hastar dar ett tag. Fa en ny inblick pa hastvarlden, hur det ser ut och fungerar i andra lander.
Det ar alltid nyttigt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 737
Senast: Mabuse
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
917
Senast: linlar1
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 784
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 439
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp