Vad ska jag jobba med? Utbildning?

Hippocampus

Trådstartare
Jag har jobbat med samma sak nu i snart 5 år och funderar på att byta. Behöver lite input från folk som jag inte känner så väl.
Idag innebär mitt jobb att jag arbetar med interna säkerhetsfrågor, all krisberedskap (analyser, scenarior, övning, utbildning, samverkan, rapportering osv), säkerhetsskydd samt är ansvarig tjänsteman för brottsförebyggande arbete. Kommunanställd.
Skulle jag få bestämma skulle jag i framtiden inte jobba med säkerhetsfrågor (blir ju passersystem, skalskydd, hot och våld osv) utan isåfall med krisberedskap och säkerhetsskydd.
Kanske krisberedskap med mer inriktning mot klimat/naturkatastofer som jag tycker är intressant.

Jag gillar också att utreda saker och en helt annan sak jag har funnit är att Interpol gör utredningar inom "environmental crime". Då får jag lite i allt förutom krisberedskapen såklart, men både utredningar och mina intressen för en bättre värld där jag mest vurmar om miljö och djur.
Sen ska man försöka ta sig in där också.

Vad finns det mer? Utbildningar? Jag har bara runt 60 hp som innefattar massa småkurser, jag läste inte på högskola inför mitt nuvarande jobb utan KY-utbildning.
Det finns master i disaster management i Köpenhamn, men det hjälper ju inte mig då jag inte får läsa master ;)

Ska man gå mot Interpol är det engelska utbildningar som gäller. Annars kan man ju läsa på svenska.

Isåfall hade jag tänkt att börja läsa till nästa höst, heltid, deltid eller distans...

Eller något helt annat?
 
Ett jobb som miljöbrottsutredare inom Interpol låter som något för en väldigt kvalificerad miljöjurist eller åklagare.
 
Jag vet inte, jag har inte fått svar ännu. Vissa utredningstjänster kräver polisexamen eller någon form av jurist.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kära bukeorakel. Jag jobbar idag i ett brett område och det är snart dags att börja smalna av fältet. Jag vet vad jag är intresserad av...
Svar
4
· Visningar
984

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp