Bukefalos 28 år!

Vad ska jag tillverka?

Suspiria

Trådstartare
Det finns en komplett snickeriverkstad på vår nyköpta gård, med flera olika maskiner, virke och mängder av tillbehör. Vi har även egen skog för mer virke.

Jag är väldigt kreativ och pysslig och klurar på vad jag kan tillverka.
Att måla och göra statyer är jag van vid men har inte gjort så mycket i trä. Den tidigare ägaren har gjort pallar som han har målat och sålt på marknader.

Funderar på brevlådor, skyltar och kanske prova att snida tex hästar. Har ni tips på mer man kan göra?
Vad har ni själv köpt för trähantverk?
 
Det finns en komplett snickeriverkstad på vår nyköpta gård, med flera olika maskiner, virke och mängder av tillbehör. Vi har även egen skog för mer virke.

Jag är väldigt kreativ och pysslig och klurar på vad jag kan tillverka.
Att måla och göra statyer är jag van vid men har inte gjort så mycket i trä. Den tidigare ägaren har gjort pallar som han har målat och sålt på marknader.

Funderar på brevlådor, skyltar och kanske prova att snida tex hästar. Har ni tips på mer man kan göra?
Vad har ni själv köpt för trähantverk?

Svarva snygga sadelhängare om du kan hantera en svarv, eller stora höga ljusstakar :love:
 
Funderar på brevlådor, skyltar och kanske prova att snida tex hästar. Har ni tips på mer man kan göra?
Min tanke skulle vara saker som går hyfsat smidigt att personalisera - alltså t ex brevlådor med namn (fräst+målat), unika skyltar etc. Att hålla sig borta från generiska produkter som når den svenska marknaden från Baltikum eller Asien för några kronor kilot. :)
 
Smörknivar, skaft till osthyvlar (hyveln kan man köpa på diverse snickeri/hobbyaffärer ) olika former/figurer till kylskåpsmagneter, skärbrädor... mamma gör massa sånt som hon sen målar eller gör decopage (stavas det så :confused:) på :)
 
Hatthyllor kan vara en idé om du vill pyssla med något lite större.

Jag letade hur länge som helst efter en hatthylla som såg lite lantlig och robust ut, men som inte var vitmålad.
Till slut hittade jag en, men då var beslagen i någon slags plast och helt värdelösa, så jag fick modifiera hela hatthyllan likväl.
 
Fina stora stallådor! De i trä är ju vråldyra men ack så snygga. Mycket finare än metall eller plast, och underbart att ha något tjusigt att sitta på i sadelkammaren.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp