Vad ska jag välja för smart kommando?

Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

LIA skrev:
Var är biffen?

LIA

Det skulle funka, men jag ska nog tänka lite till. Det vore kul om man hade ett mer "öppet" ord som man kan använda lite varstans.
 
Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

Var är (den andra hundens namn)? Och samtidigt får du lära den andra hunden att gömma sig. ;)
 
Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

GaurdianAngel skrev:
Ordet katten har vi redan, när vi pratar om just katter. Leta efter katten eller akta nu kommer katten. m.m
Välj nåt annat liknande roligt då.. nåt djur, namnet på nåt barn i bekantskapskretsen ( :devil: ), eller "rabatter":
Vaaad har du gjort med mattes/tantens/farbrorns rabatter?

/JES
 
Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

GaurdianAngel skrev:
Det skulle funka, men jag ska nog tänka lite till. Det vore kul om man hade ett mer "öppet" ord som man kan använda lite varstans.
Bajs?
Men [insert dog's name] då... Har du varit och ätit BAJS nu igen?
eller..
[hundens namn], brukar du äta bajs?

:rofl:
/JES
trött idag.. humorn blir därefter...
(men det går onekligen att använda överallt)
 
Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

GaurdianAngel skrev:
Håller på och tränar in att hundarna ska kunna skämmas på kommando.

Hunden ska alltså på ett särskilt kommando, lägga sig ned och hålla tassarna över nosen.

Men jag kan inte komma på något smart kommadoord på detta beteende. Ska ju gärna vara något skojigt!

Någon som har något tips?

Varför inte utbrista "oh no"? (icke att förväxla med "nej")
 
Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

Jag lärde min gamla cocker ett liknande trick.. Eftersom Jag aldrig Fyade henne med just ordet "fyy!" Eller fyyy.... Så tyckte jag att det var ett lämpligt kommando för detta charmerande partytrick.
Brukade göra tex prutt ljud Sen sa man "Nejmen Tessie! Vad GÖÖR du..? Fyyy..." Då la hon sig, gnydde, och lade tassarna över nosen. hehe..
Hon var dock en äkta skådespelartalang.. Man kunde även "skjuta" henne så att hon spelade död, Eller Haltade..
 
Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

jag har lite dålig fantasi men kanske "vad har hänt här då?"med betoning på något av orden förstås..

eller något? uhm..
 
Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

Aha, är det så man gör. :idea: En gång i min ungdom :D blev jag imponerad på en kompis' hund. Hon sa till hunden(hane): Hur gör flickorna i [namnet på byn]. Varpå hunden lade sig på rygg. Sedan nästa fråga: Vad gjorde du då. Då lade hunden tassen på nosen och "skämdes".
Wow, tänkte jag. Trodde man lärde in hela meningar sas.
 

Liknande trådar

Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 631
Senast: Pilot
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
836
Senast: Nepenthe
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 971
Senast: Dentaku
·
Hundträning Jo, jag är medveten om att jag har en spets och att min ras dessutom vallar med skall. Och jag är helt okej med att Slyngeln inte är den...
Svar
6
· Visningar
805
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp