Vad ska jag välja för smart kommando?

G

GaurdianAngel

Håller på och tränar in att hundarna ska kunna skämmas på kommando.

Hunden ska alltså på ett särskilt kommando, lägga sig ned och hålla tassarna över nosen.

Men jag kan inte komma på något smart kommadoord på detta beteende. Ska ju gärna vara något skojigt!

Någon som har något tips?
 
Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

Skäms? Fast det låter kanske elakt? Inte så skoj! Tänkte lära min hund lägga sig och "gno" tassarna över nosen (gråta) när man säger är du ledsen? (ledsen som kommandoord)

Har du varit olydig? Kanske???
 
Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

Tippan skrev:

Menar Du att jag ska ha det som ord? :confused: eller menar Du att vi ligger på en oförskämt hög nivå vad gäller konster!? ;) ;) :D :D :angel: :angel:
 
Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

ord!!! ju! Mina hundar kan mer praktiskt saker. Hämta allt jag pekar på, hämta posten, bära ut sopor, hjälpa till att bära väskor/packning, dra pulka med munnen etc. Mycket bra när man bara har två händer :D Önskar bara att jag iddes lära de att plocka ihop sina leksaker, men jag kommer aldrig dit för jag är så j***a lat!!!
 
Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

Ja, men det skulle väl kunna funka!

Jo, tiken min kan också en hel del tricks. Det är ganska så kul och så går det så jäkla fort. Ett tricks om dagen, om man själv bra orkade. :)

Det som Husse är mest stolt över är när han sitter med kompisar här hemma och säger till tiken att hämta en öl! Det blir långa hakor på kompisarna när tiken faktiskt springer ut i köket, öppnar kylen och kommer med en öl i munnen och lämnar i husses hand. Sedan ber han tiken att gå och stänga kylen efter sig. Och när hon är tillbaka så säger han varsågod och ta en belöning.
Då går hon till hundarnas godisburk (liten liten sophink med pedal) och trycker på pedalen och tar en godis eller två. Går sedan och lägger sig.

Det impar på killkompisarna! De är helt övertygad om att hon förstår svenska. :D

Gissa vem som tar till sig äran då av detta tricks!? :mad: Husse. :smirk:
 
Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

Jag har också funderat på det där med kylskåpet, men man vet aldrig om det blir andra raider där än vad jag tänkt mig :smirk: så det är nog bäst att låta bli... De får väl för sig att laga middag när jag inte är hemma typ. Förutom städa så vet jag inte vad jag skulle hitta på för skoj. Vi brukar också använda de när vi inte orkar gå med saker själv utan skickar de mellan varandra. Typ fjärrkontroll, nycklar och sånt *he he* En gång så började min pojkvän att leta efter nyckelknippan och trodde att jag satt fast det i haslbandet eller nått på hunden. Han letade och letade tills han insåg att det var någon som dolde den väl under läpparna...
 
Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

Japp, hade också funderingar på det där med att de kan öppna när man inte är hemma. Men då hänger man på ett snöre med en boll i kylskåpshandtaget. Visp! Så kan de bara öppna när snöret m. boll finns där.
 
Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

Väljer du ordet KATTEN så kan du använda det i meningen:

Men vaaaad har [insert dog's name here] gjort med KATTEN?

:D
/JES
 
Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

Jag gillar att använda kommandon med "S" i.
Kanske du skulle testa "Åhh-Sååå-Roligt"!
 
Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

Vill inte ha ett kommando som man använder i andra sammanhang. Så - är ett väldigt vanligt ord som förekommer.
 
Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

Ordet katten har vi redan, när vi pratar om just katter. Leta efter katten eller akta nu kommer katten. m.m
 
Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

Ja det är sant... Tror dessutom att jag har en sådan boll med nöre hemma. Jag gillar inte att kasta den för den är så tung och ibland så är de så snabba att de ska fånga den i luften eller när den studsar mot marken och då tror jag att de ska slå ut tänderna :)

Det skulle vara kul att visa husse när han kommer hem nästa gång. Undra bara vad de ska hämta? Måste möblera om kylen också *hmm* Synd att man är helnykterist!! *he he*
 
Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

Dricker inte husse läsk då?

Hm...kom på att jag kanske ska lära vovven att hämta ramlösa på burk istället för öl. När jag anser att husse druckit för många öl eller så! :idea:

Nä, men jag har placerat ölen längst ner i kylen, som ändå sitter ovanför frysen. Så hunden måste ändå hoppa upp med tassarna på kanten och ta ut ölen.
 
Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

Har du läst Canis eller? I senaste numret stod just om "skäms" , att man skulle sätta en tejpbit på hundens nos och sedan belöna när hunden försöker skrapa av den med tassen. Min hund satt bara och glodde , hon fattade inte vad hon skulle göra med tejpen :rofl:
 
Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

Just det!

Har så ont om ideér om flera tricks, så Canis kom som från ovan. :D

Min fattade väldigt snabbt, men jag fastnade lite på ett moment. Hon var helt säker på att det var tejpen hon skulle nudda och att ändra det till att det är nosen hon ska hålla tassen runt tog lite tid.

Så när jag klickat för rätt beteende flera gånger (tassen över nosen) så tog jag bort tejpen för att fortsätta utan. Då slog hon tassen på tejpbiten som jag lagt en halvmeter bort. -Var jag duktig nu!! :D

Men nu har vi fått bort det och beteendet sitter nästan. Har dock inte lagt till någont kommando ännu.
 
Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

Fnurra skrev:
Har du läst Canis eller? I senaste numret stod just om "skäms" , att man skulle sätta en tejpbit på hundens nos och sedan belöna när hunden försöker skrapa av den med tassen. Min hund satt bara och glodde , hon fattade inte vad hon skulle göra med tejpen :rofl:

Har tänkt lära valpen det, så det var en bra idé. Tur med buke när man inte läser alla hundtidningar.... :p
 
Sv: Vad ska jag välja för smart kommando?

Nope! Ingen läsk heller! Men nån godis i papper/plats går ju :p
 

Liknande trådar

Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 568
Senast: Pilot
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
778
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Jo, jag är medveten om att jag har en spets och att min ras dessutom vallar med skall. Och jag är helt okej med att Slyngeln inte är den...
Svar
6
· Visningar
798
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 230
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp