Vad ska man göra nu då??

S

saris

Hej på er!
Nu har detta efterlängtade lilla föl äntligen kommit, men vad ska man göra nu då?`
Jag har en klänsla av att det är en massa papper som ska skickas in och registreringar och fölmönstringar och så. Men jag har ingen aning om var man skja börja och VAD det egentligen är som ska göras. Mitt första föl och jag vore tacksam om man kunde få en liten lista eller en hemsida där all information finns.
Tack tack
 
Sv: Vad ska man göra nu då??

Börja med att anmäla till hingstägaren att fölet är fött. Så får du det som behövs för att betala ev levandefölavgift och registera fölet.
 
Sv: Vad ska man göra nu då??

Fortsätter

När alla avgifter är betalda så skickar hingstägaren en betäckningsrapport till dej. Ring en ID kontrollant som får komma och skriva konturdiagram samt chip märka ev. DNA (tagel) test tas också. hästen. Papperen du får av ID kontrollanten skall tillsammans med betäcknings rapporten skickas till ditt rasförbund. Sen kommer passet med posten. (om ca ett år eller så?:p )

Hur det går till finns under www.svehast.se se kom-passen.
Där står allt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
1 934
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
810
Juridik & Ekonomi Så. Jag och partnern har äntligen fasta jobb båda två, vet hur och vart vi vill bo osv. Vi är otroligt överens om allt ifrån storlek på...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 120
Senast: Red_Chili
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 484
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp