Vad ska man göra?

B

**BORTTAGEN**

Jag har precis bytt dator och nu har jag fått en konstig upplösning när jag är inne på internet.
Det verkar som om det är alldeles för få pixlar och allt blir lixom blurrigt. Som tex här på buke så är det som skulle vara orange mer som massor av små oranga kryss istället för en massiv färg. Någon som vet hur man ska få bort detta?
Någon som fattar vad jag menar... :crazy:
 
högerklicka på skrivbordet, välj egenskaper - inställningar. byt färginställningar. (jag antar att du har windows).
 
Hej!
Jag kanske är dum men jag fattar inte. När jag går in på det du sa att jag skulle gå in på så kan jag bara byta till svart-vitt. Jag vill ha bort dessa jäkla kryss överallt! :confused:
Jag har säkert missuppfattat dig!! :o
 
Mitt förslag är:
Upplösning 32 bits med 1024*768 pixlar.

Detta gör du så här:
Högerklicka skrivbord, välj egenskaper.
Välj inställningar.

På skärm upplösningar väljer du 1024*768 och ändrar sedan till 32 bit(förmodar att din dator visar 256 färger)
 
Var kan man se hur många färger den visar?
Om jag går in på inställningar så säger den att jag antingen kan ha 16 eller 2 färger...*suck*
 
Hej!
När jag har valt inställningar så kommer det bara upp att jag har 16 färger och skrivbordsstorlek. Man ska kunna ändra skrivbordstorleken genom att dra i den men det funkar inte på den här datorn....
Jag ger snart upp!
 
Grafikkortet!!

Svarar igen!
Har du installerat grafikkortet rätt.
Det är grafikkortet som styr hur många färger du kan visa och hur stor upplösning du kan ha på skärmen.
 
Re: Grafikkortet!!

Ehhh... jag vet inte ens vad ett grafkort är? :confused: :o
Hur kollar man det?
Tack för alla råd!! :bow:
 
Re: Grafikkortet!!

Du kan ta reda på vad du har för grafikkort genom att högerklicka på "Den här datorn" och välja enhetshanteraren. Sedan klickar du dig till Bildskärmskort, där borde det stå vilken tillverkaren är, kan t.ex. vara Nvidia. Efter att du kollat tillverkaren på kortet går du ut på deras hemsida och hämtar senaste drivrutinerna!

Om du inte lyckas kan du kanske höra av dig på msn eller liknande: pilsnerkorven@hotmail.com
 
Re: Grafikkortet!!

100% fel på grafikkortet...Eller drivrutinerna....
 
Re: Grafikkortet!!

Hej!
Det står att tillverkaren är standardbildskärmstyper.... Alltså inget annat...
Jag blir vansinnig!
Det står ocksp Standard PCI-grafkort. Vad är det?
Tack för all hjälp!
 
Re: Grafikkortet!!

Ok testa detta... gå in i start menyn och tryck "Kör..." sen skriver du dxdiag nu kommer en ruta upp och datorn samlar in info om ditt system, när den är klar går du till fliken Bildskärm, där under Enhet ska det finnas info om ditt grafikkort! Testa detta... och hör av dig!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
864
Senast: _Taggis_
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 823
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 868
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp