Vad ska man skicka till stambokföraren?

G

Gisburne

Vad ska jag skicka med till stambokföraren, nu när min hingst är godkänd och jag måste ändra i passet? Jag fick ingen skriven kritik på plats och jag hajar inte riktigt vad det är för bevis på avelsgodkännande som nämns i mina papper. Jag fick en plakett med hans kvalitetsklass på, men det var allt. Ska jag förresten vänta tills alla DNA-tester är klara? Hur vet jag om de är det, förresten? Måste jag ta hit en ID-kontrollant igen eller räcker det med den kontrollen som gjordes när han fick sitt pass? Jag blir förvirrad av alla blanketter... Hur lång tid tar det innan han får sina siffror? Är det något mer jag har glömt? :confused:
 
Gratulerar!

LUGN, LUGN, LUGN!! ;)

Det tar några veckor, sen får du kritiken och ALL information om vad du ska skicka in till stambokföraren! :D
Du ska bland annat skicka med avelsvärderingsbeviset (=kritiklappen), resultatet av härstamningskontrollen (DNA-testet alltså, som visar att hans härstamning stämmer. Är mamman också testad? det måste också göras...)

Så, ta det du lugnt i några veckor så ska du se att det löser sig!
(jag fick kritiken från generalmönstringen första veckan i augusti i förra veckan...)
 
Tackar! :D

Okej, jag försöker andas här! :) Jag insåg precis i morse att det var en miljon dokument och blanketter som skulle bifogas och jag fattade inte hälften av vad det stod. Men nu är det lite klarare! Tack!

Jag har precis skrivit ett brev till stuteriet och frågat dem om mamman är i livet fortfarande. Pappan är tyvärr död, och morfar också, så det hänger på morsan! :p
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 420
Senast: cirkus
·
Äldre Fick i veckan hem en blankett om att det SNART är dags att förnya mitt körkort. Inget konstigt med det, tänkte passa på att göra det nu...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 359
Senast: Lumos_Nox
·
Hästmänniskan Ingen aning om var tråden ska ligga, chansar här. Jag har en häst importerad från Norge, 2010 om det är av betydelse. Har hela tiden...
Svar
5
· Visningar
1 339
Senast: Centaur
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 356
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp