Vad ska min blivande 3-åring äta!?

Sv: Vad ska min blivande 3-åring äta!?

Jajaja. Ta det lugnt.
Ge du dina två morötter till hästen.
Som godis är det utmärkt. Men det gör ingen skillnad i resten av foderstaten.
 
Sv: Vad ska min blivande 3-åring äta!?

Då är betfor eller linfrökaka med en massa vtn bra mkt bättre.

Innehållet i 2 morötter är en piss i missisippi.. för en häst.

Ska man ge C-vitaminer krävs det 16 kg apelsin.;)

är väl mer något kilo morötter per dygn än 2 fjuttiga. men som sagt mest krubbskramel. Betfor ja, hur nyttigt är det?

16 kg apelsin blir tufft, de är ju så torra och jävliga på sommaren :p
 
Sv: Vad ska min blivande 3-åring äta!?

Betfor ja, hur nyttigt är det?

Det innehåller så pass mycket fibrer att det kan räknas som grovfoder. Innehåller visserligen socker men ingen stärkelse.
Söker du, kommer du att hitta forskning om hur nyttigt det är.
Så betfor är inte så dumt. :D
 
Sv: Vad ska min blivande 3-åring äta!?

Men pellets lusern går ju under grovfoder precis som strålusern?
Om man bara tar Kraffts olika finns det 3 sorter, en pellets, en strå och sedan en mix.

Visst, fast det är ju en ganska stor skillnad på att tugga strå och att tugga pellets. Jag tror helt klart strå är bättre vad gäller ättid osv.
 
Sv: Vad ska min blivande 3-åring äta!?

Visst, fast det är ju en ganska stor skillnad på att tugga strå och att tugga pellets. Jag tror helt klart strå är bättre vad gäller ättid osv.

Ja, strå måste vara bättre, mera tugga = mera saliv. Dessutom inte någon foderstrupsförstoppnings risk. Fast pelletsen ska ju blöttläggas...
 
Sv: Vad ska min blivande 3-åring äta!?

Men det spelar ingen roll, även om pelletsen är blöt så blir det inte samma sak att äta en gröt eller att tugga i sig strå. En del hästar gillar ju inte hackad strå lusern så då kan ju pellets vara ett bra alternativ. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 623
Senast: Habina
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 043
Senast: Habina
·
Hästvård Som flera av er här säkert har koll på så har jag inga hästar för tillfället. Men det hindrar mig ju inte för att hålla koll på utbudet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 301
Senast: åke
·
Hästvård Har under kvällen haft ut distriktsveterinären akut då min ena häst fick förstoppningskolik efter att ha stått inne under dagen. Hon är...
2
Svar
30
· Visningar
4 325
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp