Vad ska min syster göra? (rövhattsrelaterat)

Kan också tillägga att situationen ofta blir värre om man har med "stora grabbar". Det blir ofta mer spänt och hotfullt. Man har sett, bl.a. på en del socialkontor att det blir mer bråk och hot om de har vakter där. Så det hjälper inte alltid att ha med en stark karl. Speciellt inte om personen är missbrukare och psykiskt sjuk.
 
@Diskurs jag hade nog ändå tagit ett snack med hyresvärden. Om han inte får ta över lägenheten utan bara flyttar ut sista juli (eller när det nu än var) så finns det väl risk att han inte flyttstädar. Inte roligt att få en räkning på det från hyresvärden mitt i allt annat elände.
 
Det är inte aktuellt att din syster är den som ska ha lägenheten?
Nej han gick inte med på det. Vid en bodelning så skulle han förmodligen få den med hänsyn taget till hans ek. Situation och möjligheter att skaffa nytt boende. Hon sa också att hon fick intrycket av att han gärna ville ha bråk kring lägenheten. Iaf valde hon att inte lägga energi på det utan letar nytt boende istället.
 
Eller helt sonika kontakta securitas och fråga om det ens är möjligt, för övirgt verkar de få jobba med allt möjligt de som jobbar där så det känns som att det skulle kunna vara något de jobbar med.

Annars hade jag nog gått till något gym och hört mig för. De behöver ju inte göra annat än se biffiga ut. Och skulle rövhatten bli hotfull kan man ju ringa polisen.

Ett annat alternativ hade väl varit att polisanmäla honom för stöld av smyckena och dylikt. Om det finns bild på dem. Men risken finns väl att det drar ut på tiden och att han får tillbaka sakerna.
 
Nej han gick inte med på det. Vid en bodelning så skulle han förmodligen få den med hänsyn taget till hans ek. Situation och möjligheter att skaffa nytt boende. Hon sa också att hon fick intrycket av att han gärna ville ha bråk kring lägenheten. Iaf valde hon att inte lägga energi på det utan letar nytt boende istället.

Jag tror det är bra med ett nytt boende, det sitter nog mycket ångest i väggarna där. Bättre att bryta helt med vad som hänt och bara se framåt.
 
Tusen tack till alla som svarat. Pratade med min syster precis och tydligen ligger en del av smyckena i ett bankfack, skönt. Hon har bestämt sig för att släppa detta och lägga sin energi på att gå vidare.
 
Tusen tack till alla som svarat. Pratade med min syster precis och tydligen ligger en del av smyckena i ett bankfack, skönt. Hon har bestämt sig för att släppa detta och lägga sin energi på att gå vidare.

Jag tycker att hon fattar rätt beslut.
Förmodligen är en anledning till att han stretar emot att få henne att komma dit.
Saker är inte så viktiga i sammanhanget.
 
Tusen tack till alla som svarat. Pratade med min syster precis och tydligen ligger en del av smyckena i ett bankfack, skönt. Hon har bestämt sig för att släppa detta och lägga sin energi på att gå vidare.

Förstår henne, men det är sjukt att det lönar sig för honom att vara en efterbliven idiot. Hoppas på karma om det nu finns. Att han blir påkörd av en buss eller något.
 
Samma sak hände mig när jag lämnade min fd man. Han betedde sig exakt likadant (dock ej missbrukare eller psykiskt sjuk mer än att han är en psykopat) och det var han som gick "vinnande" ur det hela med hus, bil och prylar. Själv fick jag börja om med allt. Vi hade ändå bodelning men min fd har ett munläder som inte är av denna värld och dessutom var bodelningsmannen på vår gemensamma ort medan jag bodde på en annan ort över 100 mil bort och bara "träffade" bodelningsmannen via telefon.
Det var surt till en början. Mycket surt till och med då han blev tilldelad saker som var mina innan vi gifte oss. Idag är jag bara glad över att det är slut och att jag har gått vidare. Saker går att ersätta trots allt.
 
Samma sak hände mig när jag lämnade min fd man. Han betedde sig exakt likadant (dock ej missbrukare eller psykiskt sjuk mer än att han är en psykopat) och det var han som gick "vinnande" ur det hela med hus, bil och prylar. Själv fick jag börja om med allt. Vi hade ändå bodelning men min fd har ett munläder som inte är av denna värld och dessutom var bodelningsmannen på vår gemensamma ort medan jag bodde på en annan ort över 100 mil bort och bara "träffade" bodelningsmannen via telefon.
Det var surt till en början. Mycket surt till och med då han blev tilldelad saker som var mina innan vi gifte oss. Idag är jag bara glad över att det är slut och att jag har gått vidare. Saker går att ersätta trots allt.
För jävligt. Skönt dock att du tog dig loss.
 
Tusen tack till alla som svarat. Pratade med min syster precis och tydligen ligger en del av smyckena i ett bankfack, skönt. Hon har bestämt sig för att släppa detta och lägga sin energi på att gå vidare.
Klokt resonerat av henne. Jag tror att hon vinner ändå. Skulle inte förvåna mig ett dugg om den största anledning till att han inte ger tillbaka sakerna är att han vill att hon skall vara tvungen att kontakta honom och prata med honom. Nu när hon struntar i det så förlorar han den sista hållhaken han har på henne.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 671
Senast: lundsbo
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 497
Senast: Imna
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 578
Senast: cirkus
·
Relationer En vän till mig har dumpat sin rövhatt till snubbe, varpå han sa åt henne att hon skulle vara ute ur lägenheten efter helgen. Det var...
2
Svar
29
· Visningar
2 542
Senast: Borttaget konto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp