Vad ska ni äta på nyårsafton ni som inte firar direkt?


Gör som jag brukar, ensam, köper (äntligen tillbaka i Stockholm och mitt älskade Ho!) god kinesisk takeout och chattar sedan med kompisar runt hela världen på nyårsafton så firar i ca 24 timmar från Australien till USA:s västkust eller tills jag däckar. Pommac så jag inte somnar direkt :angel:

VInka till mig nar det ar midnatt har. Jag lar ga isang ganska snart efter midnatt och forvantar mig inte att ha tid att titta in till Buke. :cautious:


. Ett gäng utlandssvenskar (och några andra) som brukar se till att synka så att vi kan se Grevinna

Cool! Har har vi Grevinnan pa harddisk och det ar ett maste varje ar. Lustigt var att nar vara narmaste grannar kom fran Tyskland (for manga ar sedan och vi bodde i Saudi Arabia) sag vi alltid Grevinnan tillsammans ... det var tradition for dem ocksa.:D

Jag ska äta budapestbakelse! Det är tradition. Herregud så gott det är :D

Sedan vet jag inte. Funderar på ugnspannkaka. Choklad borde också köpas.

Om yngste sonen fick valja skulle all hans festmat besta av ugnspankaka. :p Jag har aldrig mott nagon annan som ser ugnspankaka riktigt pa samma satt som han gor. Ibland (ett par ganger om aret) gor jag en hel undgsplat flaskpankaka som sonen far ta med sig hem. Det ar alltid den basta present han fatt under aret. Den basta present utav alla presenter han fatt.:p

I morgon har jag bara en privatlektion i hundtraning pa morgonen, sedan ska jag kopa farska blabar (massor da blabaren som kommer till snabbkopen fran Californien just nu ar sa helt fantastiskt goda att ata som de ar❤️) och jag tankte gora blabars/vin sas till vara NY strip stakes jag koper hos slaktaren (tillsammans med hundbenen som behover fyllas pa) lite senare.
Vi ar inte sa mycket for efteratt, men jag tankte gora en radiokaka, precis som mamma alltid gjorde till jul (ja, ja, jag vet att jag ar en vecka sen :cautious: men i min familj ar procrastination en dygd:p) da jag fatt tag pa kokosfett (jag vet inte om det ar Tyskt eller Svenskt ... men det ser ut att vara nagot annat som bada landerna anvander runt jul.
 
Om yngste sonen fick valja skulle all hans festmat besta av ugnspankaka. :p Jag har aldrig mott nagon annan som ser ugnspankaka riktigt pa samma satt som han gor. Ibland (ett par ganger om aret) gor jag en hel undgsplat flaskpankaka som sonen far ta med sig hem. Det ar alltid den basta present han fatt under aret. Den basta present utav alla presenter han fatt.:p
Vilken klok son du har :D Jag har faktiskt aldrig gjort ugnspannkaka. Tycker det är vansinnigt gott dock och när jag för några dagar sedan öppnade icas app i mobilen så var bland det första jag såg ett recept på just det, sen dess har jag varit helt inställd på att jag måste försöka själv :p Om jag förstår det rätt så är det egentligen bara att göra en vanlig pannkakssmet och slänga in i ugnen? Borde ju inte kunna gå allt för fel...
 
Tanken ar men jag som troligtvis hoppar över

Förrätt - Laxsoppa
Varmrätt baconlindad kyckling fylld med örter och mozzarella, serveras med potatisgratäng och en sallad.
Efterrätt Nutella cheesecake

Blir nog hemma och gör laxpasta med räkor eller en hemmagjord pizza
 
Vi brukar alltid fira tillsammans med en massa barndomskompisar. I år blir det bara vi och vi ska ha filmmarathon men givetvis god mat på kvällen också.

Förätt: Chevrétoast
Huvudrätt: Nåt biffkött med tillbehör, vi älskar pommes så finns en viss risk att det blir det..
Efterrätt: Vaniljglass med varm pecankolasås

:love:
 
Cool! Har har vi Grevinnan pa harddisk och det ar ett maste varje ar. Lustigt var att nar vara narmaste grannar kom fran Tyskland (for manga ar sedan och vi bodde i Saudi Arabia) sag vi alltid Grevinnan tillsammans ... det var tradition for dem ocksa.:D
Haha, ja Tyskarna ser den också! Men det är tydligen hemskt viktigt att hela (tyska) presentationen och allt är med, annars är det inte 'på riktigt'. :D
 
Min meny blev något modifierad, jag köpte just den här på lokala ICA:
20200820_123358-500x500.jpg


Den är himmelskt god så den får ersätta burratan i gratängen. Det kan nog bli någon bit till förrättstilltuggen också... den är VANSINNIGT god!
 
Du är inte ensam 😄😄

Jag ska inte fira, ser fram emot en lugn kväll utan att träffa någon (förutom hundarna) 💜 Tror det blir pizza (köpt!), 1 glas rosévin, sen kommer jag sova gott! Om jag håller mig vaken blir det nog lite chips, ostbågar eller choklad också 😊
Kom på att jag behöver efterrätt 😄 Chokladen i huset måste vara slut innan den 1/1 då jag ska starta ett godisuppehåll. Så det får bli chokladdoppade frukter efter pizzan. Eller före 😊🥳
 
VInka till mig nar det ar midnatt har. Jag lar ga isang ganska snart efter midnatt och forvantar mig inte att ha tid att titta in till Buke. :cautious:




Cool! Har har vi Grevinnan pa harddisk och det ar ett maste varje ar. Lustigt var att nar vara narmaste grannar kom fran Tyskland (for manga ar sedan och vi bodde i Saudi Arabia) sag vi alltid Grevinnan tillsammans ... det var tradition for dem ocksa.:D



Om yngste sonen fick valja skulle all hans festmat besta av ugnspankaka. :p Jag har aldrig mott nagon annan som ser ugnspankaka riktigt pa samma satt som han gor. Ibland (ett par ganger om aret) gor jag en hel undgsplat flaskpankaka som sonen far ta med sig hem. Det ar alltid den basta present han fatt under aret. Den basta present utav alla presenter han fatt.:p

I morgon har jag bara en privatlektion i hundtraning pa morgonen, sedan ska jag kopa farska blabar (massor da blabaren som kommer till snabbkopen fran Californien just nu ar sa helt fantastiskt goda att ata som de ar❤️) och jag tankte gora blabars/vin sas till vara NY strip stakes jag koper hos slaktaren (tillsammans med hundbenen som behover fyllas pa) lite senare.
Vi ar inte sa mycket for efteratt, men jag tankte gora en radiokaka, precis som mamma alltid gjorde till jul (ja, ja, jag vet att jag ar en vecka sen :cautious: men i min familj ar procrastination en dygd:p) da jag fatt tag pa kokosfett (jag vet inte om det ar Tyskt eller Svenskt ... men det ser ut att vara nagot annat som bada landerna anvander runt jul.
Ugnspannkaka med fläsk/bacon passar faktiskt så pass bra till champagne aka pannkaks-vin :angel:
 
Vi är så trötta efter mkt jobb och kommer bara vara jag och sambo hemma. Så vi kommer inte palla en massa matlagning. Vi har köpt hem hummrar, havskräftor, aioli och tänkte göra vitlöksbröd på ngt surdegsbröd. Till det en flaska Pol Roger.
Efterrätt har vi inte bestämt än.
 
Sönerna ska laga potatisgratäng m ytterfile och rödvinsås. Efterätt ostkaka m vispgrädde o jordgubbssylt. Får väl se om jag får smaka på nyårsdagen. Jobbar nyårsafton och tror nog att vi får trerätters. Säkert gott. Hoppas bara ingen börjar bråka vid bordet. Något år hade vi slagsmål mitt i julmaten.
 
Vi ska vara i stallet på kvällen för att hålla lite koll på hästarna, så vi käkar trerätters på dagen istället.

Förrätt: Minihamburgare med picklad lök och tryffelmajo
Huvudrätt: "Stek" på vegofärs och halloumi (makens påfund), ugnspotatis till
Efterrätt: Kladdkaka med glass och hallonsås

Till kvällen har vi med oss lite plock (ostar, kex, chips, vegsalami och vegpastrami, marmelad) och äpplemust.
 

Liknande trådar

Kultur Jag behöver tips på vad vi kan hitta på på nyårsafton. Vi brukar alltid åka nånstans och äta nåt gott (inget fancy, bara gott). Men i år...
Svar
14
· Visningar
673
Mat Vad finns det för restauranger i södra Skåne som har öppet på nyårsafton? Vi vill bara äta, inte sova över eller ha något gemensamt...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: warg
·
Kropp & Själ Eftersom en del av oss kommer vara ensamma över julhelgen (självvalt och inte) eller inte tänker fira tänkte jag att vi kunde ha en tråd...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 530
Tjatter Det slog mig att det finns så många sätt att fira - eller inte fira - nyår. Hur spenderar ni nyårsafton? 🙂
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 089
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp