Vad ska ni äta på nyårsafton ni som inte firar direkt?

Har precis gjort chokladpannacotta som nu står i kylen. Tänker att den ska dekoreras med vispgrädde och blåbär sedan..... :d

Annars har jag ju inte mycket att förbereda. Däremot har jag för en gångs skull bakat frallor av halva surdegen, för jag tänker att vi kanske vill ha lite gott bröd till hummern ikväll..... :)
 
Har precis gjort chokladpannacotta som nu står i kylen. Tänker att den ska dekoreras med vispgrädde och blåbär sedan..... :d

Annars har jag ju inte mycket att förbereda. Däremot har jag för en gångs skull bakat frallor av halva surdegen, för jag tänker att vi kanske vill ha lite gott bröd till hummern ikväll..... :)

Avkomman mår bra och bubblar fortfarande? :D
 
I sista sekund hörde min lillasyster av sig och frågade om de fick bjuda på middag 🤷🏻‍♀️ och svårt och säga nej när hennes man är kock 😅 Men de blir ändå oxfilé till varmrätt men de ville göra 3 rätters så toastskagen till förrätt och sen till efterrätt tar vi lite blandade saker, har bland annat en gigantisk brie ost i kylskåpet som behöver ätas upp 🥂🍾
 
Tänkte börja med friterade kycklingbitar och dipsåser nu alldeles strax. Mitt firande är inte särskilt organiserat ;) . Hummer, kex och ostar finns till senare. Plus chokladpannacotta. Fast det finns det två portioner av till oss var (jag brydde mig inte om att halvera receptet), så efterrätt kan vi äta två gånger under dagen om vi vill.... :D
 
Har förberett en pizzadeg och ska göra två sorters pizza bianco ikväll :) Har aldrig gjort det förut, men fick två förslag på fyllningar av vänner, så hoppas det blir gott.

Sen har jag förberett en smuldeg att lägga ovanpå lite hallon så det blir hallonpaj och glass till efterrätt :) Känns helt ok att är framför tvn i sommarstugan med hunden som sällskap :p
 
Jaha.... Har precis ätit dessertrunda nummer ett... ;) I bästa soffhörnet, iklädd nattlinne och med morgonrock över. Visserligen var morgonrocken en julklapp, så ny och tjusig, men det är väl ändå inte värsta partystassen precis.... :D
 
IMG_20201231_182436.jpg

Alltså WOW! En sjukt fin ryggbiff av ekologiskt naturbeteskött med blomkålsduchesse och en sjukt bra hemslagen bearnaisesås. :d
 
Kanske vardagsmat för vissa men för mig blev det ren lyx med blomkål, pasta med pesto, och quornfiléer stekta i rikligt med kryddor på vespisen. Till det en torr äppelcider - och efterrätten blev drinkar blandade med densamma. Det plus att månen tittat fram en stund mellan molnen är min nyårslyx!
 

Liknande trådar

Kultur Jag behöver tips på vad vi kan hitta på på nyårsafton. Vi brukar alltid åka nånstans och äta nåt gott (inget fancy, bara gott). Men i år...
Svar
14
· Visningar
666
Mat Vad finns det för restauranger i södra Skåne som har öppet på nyårsafton? Vi vill bara äta, inte sova över eller ha något gemensamt...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: warg
·
Tjatter Det slog mig att det finns så många sätt att fira - eller inte fira - nyår. Hur spenderar ni nyårsafton? 🙂
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 045
Senast: Red_Chili
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
606

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Barn och djur
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp