Vad ska ni göra på semestern?

monster1

Trådstartare
Idag har jag bestämt vilka veckor jag ska ta semester och därmed lagt in min ansökan som jag inte förväntar mig skall möta några motstånd. Fyra veckor underbar semester :love::bump::banana: om fem veckor. Mina planer hitills är några dagar på Gotland med föräldrarna som hyrt stuga där (jag vill se de badande vännernas trädgård!), någon vecka på familjens landställe i sthlms skärgård (det är inte sommar på riktigt om jag inte varit där) och en veckas danskurs på folkhögskola, vilket brukar vara helt underbart. Förhoppningsvis även en del spontana besök hos vännerna som sprit sig relativt jämt över landet efter studietiden.

Vad ska ni hitta på?
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Köpenhamn går årets semester resa till, gå på tivoli men annars blir det vila och återhämtning inför hösten utmaningar
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Jag har förvisso sommarlov snarare än semester, men efter fyra veckors inledande sommarjobb kommer jag vara ledig från v.28 och framåt, vilket också är samma period som sambon går på semester.

Planen är hittills ett par dagar i Falsterbo under hästveckan, kommer dock åka fram och tillbaka då jag bor så nära.
V.29 planerar vi semester, vilket blir min första semesterresa sedan 2005 (en del kanske minns min tråd från i våras :p ). Inget är bokat än, men vi funderar på Barcelona, Irland eller Skottland. Jag planerar också att fylla år :angel:

Därefter har jag inte så mycket funderingar, hästen kommer gå på bete, men ska ändå hållas igång, och möjligtvis blir det en helgroadtrip till Borlänge med vänner i slutet av juli för att hälsa på ännu fler vänner :p Ska väl också ta mig hem till Småland och familjen någon vecka, men i övrigt blir det nog hemmasemestrande och ta tag i sådant som inte hinns med under terminerna.
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Semester?

Nej, jag jobbar hela sommaren. Eventuellt kommer jag att ta strödagar och några dagar första veckan i augusti. Fullt upp att göra på jobbet hela sommaren och andra - som varit anställda länge - har semester, så jag täcker upp för dem.

Har ändå inte råd att göra något speciellt.
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Just nu sitter jag på en balkong i Grekland och lyssnar på cikador, en byracka någonstans och lite försiktigt vågskvalp (det är alldeles vindstilla).

Efter tre veckor här ska jag jobba hela sommaren och sedan åka till Grekland för tre veckor till i september, på en annan ö.

Det är inte så synd om mig...:)
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Semestern i år ser ut som de senaste årens... Fyra dagar på High Chaparrall helgen efter midsommar, årets STÖRSTA westerntävlingar:love:

Kan för övrigt rekommendera "Chappen" just den helgen, då både westernryttare, linedansare och Trappers finns där!:)

Mer valuta för pengarna:D
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Jag jobbar med största sannolikhet fram till sista juli, sedan är jag ledig hela augusti innan jag börjar på ett nytt jobb :) Under juli blir det en sväng till Madrid men i övrigt är jag hemma och försöker balansera jobb med lite härligt häng med vänner och familj.

I augusti kommer jag att först vara en vecka i Sverige med min darling pojkvän och sedan åker vi till Spanien för ett par veckor där. På den tiden kommer vi hänga lite i Madrid, åka en sväng till ett sommarhus vid kusten och så förmodligen ta en liten miniroadtrip till Lissabon. Sen åker jag hem igen och njuter av en lugn vecka hemma då jag ska preppa lägenheten lite inför att pojkvännen flyttar in och sen, ja, sen är sommaren slut.

Kommer bli en himla fin sommar det här tror jag :)
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Ska tillbringa sommarsemestern på exakt samma vis som alla andra år - jag ska JOBBA!!! :D
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Är ju föräldraledig, men hoppas på att bli med körkort så här i semestertider någon gång i juli. Vecka 34 börjar jag att arbeta! Så jag antar stor del av min sommar består av att övningsköra!
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Om ganska precis två veckor packar vi bilen, mannen och jag, och drar. Destinationen är Frankrike, en liten, mysig håla vid Medelhavet och en studio med underbar havsutsikt.:love: Två övernattningar längs vägen, sedan två veckor på resmålet. På hemvägen några dagar i Alsace, där vänner möter upp. Jag kommer troligen också att åka några dagar till London i slutet av semestern.
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Jobbar du på semesterm (annat än ditt vanliga jobb) eller tar du inte semester under sommaren alls?
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Jag ska göra det allra bästa, nothing!!!!

Jag har 3 veckor i augusti, men vi åker till Mexico i januari, så därav pengasparande och sparandet på semesterdagar.
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Har ingen riktig semester i år. Ska försöka ta körkort nästa vecka och är hemma nu med en massa intensivkörning inplanerat. Ska dock hinna hänga lite med gamla vänner + killen jag dejtar hemma i stockholm! Sedan blir det jobb i nordnorge i 7 veckor, iofs en semester i sig med tanke på den bedrövligt bedövande naturen :love: :love: :love: :love:. Efter det ska jag tenta åtminstone en omtenta och sen är det bara en vecka ledigt kvar innan universitetet med medicinkursen (rejält ansträngande enligt rykten) drar igång.
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Jag sticker ut i ytterskärgården och paddlar september-oktober nångång när skärgården blir öde igen efter sommarfolket. Hur länge och vart får väder och vind bestämma, dom resorna planeras inte alls utan det får bli som det blir.
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Oj, vi var tvungna att lämna in semesteransökan i typ april! Eftersom jag varit ledig så mycket under höst och vår nu har jag fått veta att alla mina lediga dagar käkar på mina 25 semesterdagar så jag har inte förväntat mig få nån semester alls egentligen. Nu verkar jag ändå ha semester så jag har tagit ut 25 dagar, vi får helt enkelt se hur många dagar jag har kvar att ha semester på och vilka som blir obetalda... :crazy:

Jag har inga planer för semester, allt är öppet som det brukar vara. Det brukar dock vara så att när 4 veckor har gått av min semester så börjar jag känna mig pigg och utvilad igen.

Vad jag däremot har bokat in är faktiskt att jag ska läsa minst EN bok i sommar! Och så ska jag köpa sommarkort till tåg- och busstrafiken i hela skåne! :)

Semester har jag från den 1 juli, innan dess är det heltidsarbete (jag jobbar vanligtvis halvtid) som gäller så semestern är välbehövlig sedan! Jag är inte skapt för att jobba heltid, tror jag.

Den 19 augusti går jag tillbaka och jobbar halvtid igen så efter det rullar allt på normalt igen :) Min egen skola börjar den 26 augusti. Så då kommer jag fortsätta vara ledig några dagar i veckan för att plugga och äta på nästa års semester.....
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Jag har unnat mig långledigt mellan uppsagt jobb och påbörjandet av studier. Har två veckor kvar på jobb och sen ledigt fram till kursstart i augusti/september. Ska framför allt njuta av mina sista månader i denna underbara stad :love: Utöver det är det en hel del småresor inplanerade. En vecka på hästgården jag jobbat på de senaste somrarna. Stockholm, Oslo, Öland och Lund ska besökas under ett par-tre dagar vardera. Utöver det så blir det eventuellt även weekends i Polen och i England. Ser asmycket ut så här nerskrivet men tror det ska bli rätt lugnt ändå ;)
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Just nu sitter jag på en balkong i Grekland och lyssnar på cikador, en byracka någonstans och lite försiktigt vågskvalp (det är alldeles vindstilla).

Efter tre veckor här ska jag jobba hela sommaren och sedan åka till Grekland för tre veckor till i september, på en annan ö.

Det är inte så synd om mig...:)

Din kärlek för Grekland är fascinerande. Hoppas du får bra veckor där , var nära själv att åka dit i år men andra länder kom emellan.
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Eftersom jag precis fått nytt jobb (börjar på måndag), kommer jag att spendera min sommar med att jobba.. Förhoppningsvis kan jag få någon lite mer sammanhängande ledighet i september/oktober någongång, för då har jag planerat att ta en charterresa och ladda batterierna inför en lång, kall vinter i norraste sverige :D
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Sedan blir det jobb i nordnorge i 7 veckor, iofs en semester i sig med tanke på den bedrövligt bedövande naturen :love: :love: :love: :love:. Efter det ska jag tenta åtminstone en omtenta och sen är det bara en vecka ledigt kvar innan universitetet med medicinkursen (rejält ansträngande enligt rykten) drar igång.

Åh, jag kommer ihåg bilderna du visade från när du jobbade där :love: Är det samma plats?

(Förresten, har du gett upp beachtråden?)
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Jag ska åka till vän i Åre i juli :love: paddla, träna, cykla är planen! Sen vill jag jättegärna till Gotska Sandön men ingen jag känner vill/kan åka dit. Eventuellt Grekland i augusti, beroende på hur billigt flyg jag kan hitta då.
 

Liknande trådar

Äldre Nu behöver jag lite input innan känslorna tar över förnuftet. I slutet på oktober ville en nära vän skiljas från sin sambo. Problemet...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 027
Senast: ginnies
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt hur jag ska börja lr få med allt som jag känner,Får ursäkta om det blir rörigt. gör ett försök. Är en 21 årig tjej som...
Svar
14
· Visningar
2 372
Övr. Hund Hej, jag behöver hjälp. Jag vet inte hur jag ska göra.. Jag har en helt underbar colliehane som fyller 6 år i år. Han är min första...
Svar
14
· Visningar
1 105
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp