Vad ska ni göra på semestern?

Sv: Vad ska ni göra på semestern?

3 veckor sen semester blir det i år (fr. v. 30). Måste spara semesterdagar till nästa år då sambon och jag drar till Kanada och USA i 3 veckor i slutet av april för att fira min 30-års dag och titta på späckhuggare.

Under semestern i år blir det sedvanligt besök på sommarstället på Gotland, åka upp till sambons släkt i Dalarna och förhoppningsvis en hel del tid att bara slappa!
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Just nu ar Maken och jag i Florida och tillbringar en och en halv vecka med vara soner och vanner fran Sverige (och ny bitglad valp:crazy:). Sedan i Juli aker Maken och jag med (stor!) husvagn runt hela USA. Vi borjar i South Carolina och aker upp till South Dakota, vidare till Oregon via Wyoming och sa smaningom hamnar i Californien for en veckas hund traning :p innan vi aker hem igen over Arizona, Texas och en hel massa andra stater.:D
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Din kärlek för Grekland är fascinerande. Hoppas du får bra veckor där , var nära själv att åka dit i år men andra länder kom emellan.

Tack:)

Ja, det är kärlek det handlar om. Till andra ställen reser jag, till Grekland åker jag av kärlek. Tröttna verkar jag aldrig göra, det finns ju så många ställen jag ännu inte sett.

Har just ätit frukost på den skuggiga baksidan, morgonsolen står rätt in på balkongen så där är för varmt. Lyssnar till cikador, getter uppe i bergen och grannparet som lägger ny, vacker trädgårdsgång i sten. Kan ställa klockan efter dem, varje morgon klockan 8 drar de igång cementblandaren.

Funderar på vad ska jag göra idag. Antingen en vandring som jag ännu inte gjort, till en ödeby uppe i bergen - eller hyra en moppe och åka till den där stranden nära ett underbart litet fiskeläge där det är så fint att äta en lång lunch. Det lutar nog åt det senare för jag har inte köpt vandringskartan ännu och jag vet att den där vandringen kan vara lurig på ett par ställen. (Förra året försvann en ensam vandrare på den här ön och trots eftersökningar med helikopter har man fortfarande inte hittat honom:()

Bortsett från det där sista - man måste bara älska det:love:. Här är jag mycket mer den jag egentligen vill vara.
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Jag har som den lärare jag är en sju veckor lång semester att se fram emot. Vi gifter oss den 13 juli här hemma på gården, så fram tills dess blir det en del hel fixande med bröllopsbestyr. Vi har också fått en drös kycklingar som vi tar hand om, och sambon har odlat mer än någonsin i trädgården så mycket tid tillbringas nog där (jag tittar på när sambon donar i landen). Efter bröllopet åker vi två veckor till Zanzibar, och väl hemma igen åker jag till Morganriks för att njuta av vackra hästar.

Nu i juni ska vi också på en sexioårsfest och ett bröllop, samt att jg ska ha personalfest här hemma på gården... fest, vila och resor är alltså sommarens teman.
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

3 veckors ledigt blir det för min del:)

Har inte så stora planer alls med min ledighet, utan gör hellre något spontant om det dyker upp. Sen är det lite svårare att komma iväg när man är ensam med hunden förstås. Hoppas dock på att min svägerska kan ta henne någon natt under semestern så man kanske kan göra något mer.

Ett par dagar i Mellbystrand kommer det bli, då kompisens föräldrar har stuga där. I övrigt hoppas jag på bra väder och ska då förhoppningsvis utnyttja ledigheten till att slappa i solstolen med en go bok vid sjön på dagarna, umgås med vänner och ha många njutningsfulla grillkvällar. Återhämtning är vad jag söker detta år:)
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

*KL*
Jag jobbar sex dagar till på mitt ssk-jobb och sen har jag fyra och en halv veckas semester därifrån. Under denna tid ska maken och jag åka tio dagar till Kanada (British Columbia med en sväng i Alberta också) för att "hämta hem" ena dottern som varit där på utbytesår. Resten av semestern ska jag som vanligt jobba hemma på gården med fix och stuguthyrning. Kanske kanske vi klämmer in några dagar på Gotland hos släktingar också.
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Jag ska tillbringa sommaren (oxå) i semesterpradiset Costa Del Sol. Bättre på min solbränna från brun till svart, bada i havet, bada i poolen, dricka vin på balkongen, göra massa utflykter. Jobbar gör jag numera hemmifrån så det kommer jag att ägna mig åt mestadels under dygnets hetaste timmar när det är för varmt att vara ute. Mitt liv är en ständig semester vad beträffar boendeort :-)
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

jag är ledig fyra veckor. Enda inplanerade hittills är en resa till England.
Först en dag och natt i manchester, två dagar i byn Mytholmroyd i yorkshire och sen fem dagar i hunstanton där bodde när jag var riktigt liten och tillbringade nästan alla semestrar fram tills jag var tjugo. Har inte varit där sedan dess!

Någon kortare vandring på bohusleden blir det nog och så ska jag hälsa på vänner hade jag tänkt, om dom nu minns mig efter det här året...
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Prio planerna är att slänga ut den fula 90 tals kakelugnen som inte går att använda och köpa/ få dit en ny kamin.
Sedan är det att få burspråket färdigställt:)
Sen ev.en liten tripp till Danmark, Köpenhamn.
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Här bär det också iväg till Grekland, i drygt tre veckor! :love:

Vi börjar semestern med vigsel på Landvetter, sen flyger vi till Aten för två dagar på fina hotellet, därefter förhoppningsvis norrut till ön Limni några dagar.
Efter det inte har vi inte riktigt bestämt ännu, vi vet bara att vi avslutar med några dagar på Santorini, där vi förlovade oss :)

Snacka om nedräkning påbörjad! Nitton dagar kvar! :love:
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Snickra och måla på hus och uthus. Som vanligt. Livet på landet, så lugnt och fridfullt... O_o
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Jag ska ta hem ponnyerna från betet. Så det ska fixas och grejjas. Vi åker till London 1-4 juli. Sen tänkte jag väl mest göra ingenting. Är helt mentalt slutkörd.
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Jag slutar min praktik 14 juni och börjar studier 2 september. Däremellan är kattvaktande det enda jag har inplanerat. Det blir säkert några små utflykter, till Store Mosse, Gnosjö, Broaskog. Och så skulle jag vilja göra en längre dagsresa, kanske till Köpenhamn, jag har inte varit utomlands på många år.
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

kl

Åååh längtar till semestern! Jag tar 4 veckors semester i sommar och ca två veckor i oktober. I sommar blir det att hänga lite i föräldrarnas stuga i Grebbestad, lite utflykter längs västkusten, hälsa på en vän i Halmstad, hänga i vänners sommarhus på Älgö, segla i St Annas skärgård, vara lite ledig hemma i Malmö... mm längtar :D

I oktober blir det Nepal och vandring i Himalaya.
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

kl

Jag ska jobba. Längtar efter att ha ett jobb där jag kan ta semester. (har inte haft en ordentlig vecka leidg sen 2009)
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Jag vet det, här är min tredje "riktiga betalda" semester efter 9 år av temporära jobb och studier. En dag händer det :sneaky:.
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Åh, avis jag blir :)

Vilken ö är du på?

Tilos! Ett par timmar med båt från Rhodos. 500 invånare, ett par tusen getter - och ett stort lugn.

null_zps8fe847b8.jpg
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Åh, jag kommer ihåg bilderna du visade från när du jobbade där :love: Är det samma plats?

(Förresten, har du gett upp beachtråden?)
Haha, ja jag fick lite mycket att göra och glömde bort min stackars kropp i det där. Kan dock ge mig in i den lagom till norge igen :D! Kommer förmodligen att gå 14 km/dag igen då, så 7 veckors hårdbeach vore helt på sin plats. Har inte vågat väga mig på typ tre månader :p, och byxorna sitter väl tight. Jag ska till samma ställe, trivdes jättefint förra året och orkar inte ändra på ett vinnande koncept!

Gud vad kul med åre! Jag har också länge velat paddla :D!
 
Sv: Vad ska ni göra på semestern?

Kl
Vi ska ner till Linköping och serva bilen.( skiljer 5000 på samma service i Sthlm). Så vi åker ner och hälsar på släkten där. Sen har vi lite oplanerat 4 dagar.

Jag åker med 4 vänner på en weekend till Gotland. Medeltid, gotlandsruss och turridning.:)

Hem och packa om så åker vi hela familjen till playa del inglese för en veckas sol och bad.
Jag har en vecka till med semester v 34 då det brukar bli planeringsdagar på fsk och skola innan skolstarten. Tänkte låta mannen ta hand om killarna och dra med dottern till Ullared och fixa höst och vintergarderoberna.

Sen går jag tillbaka och vilar på jobbet;)
 

Liknande trådar

Äldre Nu behöver jag lite input innan känslorna tar över förnuftet. I slutet på oktober ville en nära vän skiljas från sin sambo. Problemet...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 009
Senast: ginnies
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt hur jag ska börja lr få med allt som jag känner,Får ursäkta om det blir rörigt. gör ett försök. Är en 21 årig tjej som...
Svar
14
· Visningar
2 362
Övr. Hund Hej, jag behöver hjälp. Jag vet inte hur jag ska göra.. Jag har en helt underbar colliehane som fyller 6 år i år. Han är min första...
Svar
14
· Visningar
1 099
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp