Bukefalos 28 år!

Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Houdinie

Trådstartare
Jag ska titta efter pannband till kandaret, ett hoppschabrak, sporrskydd i läder och kanske ett dressyrspö.
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Sporrskydd i läder låter intressant. Det visste jag inte ens att det fanns!

Jag ska leta efter en kavaj som är grå och inte har flaxiga pikeur-ärmar. Helst skulle jag vilja ha lite tweed-känsla men går det inte så tar jag det jag får. Tycker bara att det ser tråkigt ut när allt är svart på en svart häst. O_o Ska kolla efter ny hjälm också, jag ser ut som en Mario Bros-svamp i min Charles Owen :meh:

Sen tror jag att jag ska leta upp lite lindor och schabrak om jag hittar snygga med bra mässpriser.
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Jag ska kolla efter:
- Sporrskydd (kanske i läder, det lät ju faktiskt intressant!)
- Nytt tävlingsschabrak (lutar åt antingen ett vitt med brunt/beige PP/kantband eller ett helt brunt med snygg PP och kantband)
- Eventuellt matchande lindor (antingen helt i fleece eller 50/50)
- Brun quilt-väst
- Ridbyxor
- Reflexer

Allt beror på hur mycket allt kostar (om det är värt att köpa nu till mässpris eller om man ska vänta och se efter jul/nyår då julafton och min födelsedag passerat = kanske lite mer pengar :d ) Sen brukar jag alltid köpa ett par jul/mattidningar från de som brukar stå vid in/utgången in till arenan om ni fattar vad jag menar :p
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Hittils tror jag det blir
- något bra anatomiskt träns (tänkte kika på PS-tränsen och micklem om de hittas)
- pälsglans (bra o bunkra upp förrådet...)
- schabrak! Har två till allroundsadel och 2 dressyrschabrak men ingen dressyrsadel, så...
- bett: tänkte testa lite för att se vad hon tycker om, om jag hittar något som verkar bra och inte allt för dyrt.
-stigbyglar om man hittar något bra
- borstar kan behövas uppdateras
- Benskydd/damasker: Till hoppning i framtiden och något som täcker benen lite till uteritter och på banan :).
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

ÅÅÅH vad jag skulle vilja till Globen. har varit en gång, tror det är 10 år sedan redan::arghh:
Sablar när det blir så dyrt med färja och hotell och hela köret.. Billigare kanske att komma med flyg, men det är ju inte lika roligt..
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Jag har tagit semester från jobbet för att för en gångs skull kunna åka till Globen. Har bott i närheten i 6 år men aldrig lyckats pricka in... Jag åker mest för shoppingen, men ska se dressyrclinicen på fredagen.

På önskelistan:

*Dressyrspö med SMALT skaft och knopp (verkar vara omöjligt att hitta)
*Schabrak, ett snyggt till tävling och ett till träning
*HW Rambo Original 200g
*Bucas halstäcke till mitt Irish Turnout
*Softshellbyxor i nån annan färg än svart eller vit

Sen blir det väl en massa andra "bra att ha"-grejjer.
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Svart schabrak,gärna med gul kant eller passpoal för att få "Batman-tävlingssettet" komplett… (Alltid retar det någon senare, hihi)

Prova en Samshield-hjälm… Passar de och känns bra, så kanske?!

Sen lär det väl bli småskräffs =P
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Jag ska dit i år igen, har varit väldigt mycket där sen jag var liten. Men förra var jag med i showen så hade inte så mycket tid att shoppa på mässan även om det han bli en del mellan showerna. Men i år är jag där för en show och mässan, jag vill hitta ett bra och prisvärt kandar, ett nytt "tävlingspannband", lite nya kläder till mig själv och lite "bra att ha saker".

Någon som har förslag på inte allt för dyra kandar, samtidigt måste de vara snygga!;)
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Nya ridbyxor, schabrak, ev något finare täcke till tävling och ett träns.
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Jag skulle "behöva" ett nytt träns och ett par marinblå softshellridbyxor.
Annars behöver jag inget. Får se om det finns något prisvärt alternativ men det känns inte lika kul längre när dem annonserar om "erbjudanden med superpris/mässpris" och samtidigt kollar man på nätet i mobilen att i deras egna webshop/butik är det ordinarie priset billigare än mässpris.. *suck*
Å det är ganska många av butikerna som fular på det viset :(
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Om Krafft är där och har samma schabrak som i Falsterbo är det den enda shoppingen som blir för mig:p. Fattigare än det mesta och behöver egentligen ingenting heller.
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Min inköpslista ser ut så här:
* Rambo micklem competition
* Pannband
* Fleecetäcke
* Svart ländtäcke
* Dressyrschabrak och lindor
* Lädergrimma
* Benskydd och boots

:D
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Ett dressyrspö! :D fattig student här...

Jag ska gå med min kompis och längtar så sjukt mycket :d
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Ryktlåda/ryktväska (gamla har möglat..), ryktborste. Om jag har råd vill jag köpa en bra körpisk hos piskmakaren men tror tyvärr inte jag har råd i år (gårdsköp på gång..).
Någon ny reflex kanske, mina är så gamla.
Dressyrspö; det jag har är för kort till min stora häst ;)

Finns mkt jag vill köpa men som jag inte kommer få loss pengar till i år.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Juste, svetttäcke av något slag ska också inhandlas! Frågan är bara vad för typ... Det här med att bestämma sig i en uppsjö av modeller och material.. vad föredrar ni?
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Jag har det mesta redan, men har beslutat mig för att köpa ridstövlar för första gången i mitt liv. :o

Sedan funderar jag på att köpa en BoT-polotröja också...

Men annars vet jag inte. Kanske shoppar jag något läckert schabrak till åringarna, men å andra sidan borde jag låta bli eftersom jag inte vet om jag kommer behålla dem.
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Jag ska kolla efter chaps, broderad väst, fodrade ridbyxor och snyggt läderspö i lagom längd.
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Fast missade det jag har planerat länge för att köpa - Lena Furbergs (första) seriebok! (utöver Mulle & Tuvagänget då)
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Jag ska inte dit :cry:
Men om jag skulle dit, skulle jag kolla efter det här:
BR-schabrak i någon snygg färg
Ett vintertäcke till ponnyn
Tunt stalltäcke till ovan nämnda ponny
Ridbyxor till mig
Varma vinterridvantar
Varma strumpor
Lite billiga grimskaft
Reflexer

Nu får jag sitta hemma och internetshoppa istället, men det är ju inte alls lika kul!
 

Liknande trådar

Fordon Jag har hela tiden tänkt att jag behöver en kombi för att kunna lasta vedklyv och annat skrymmande. Och rails för att kunna shoppa några...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 174
Senast: Wille
·
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 705
Kropp & Själ Hej! Någon som fött barn, inte haft något problem men sedan flera år senare börjar läcka? Jag har visserligen inte ridit lika mkt nu som...
Svar
7
· Visningar
1 055
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 152
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp