Vad ska vi ha för barnvagn(ar)?

Söker också lite förslag på vad jag är ute efter för vagn. Barnet det är aktuellt för är 7 månader.
Vagnen ska funka att springa med, vara terrängvänlig (inte nödvändigtvis i löptempo, men ta sig fram på stigar med lite rötter).

Har tittat lite på olika joggingvagnar, men jag är tveksam då det innebär att sittdelen inte är vändbar. Har fått för mig att det är tidigt att ha barnet vänt så vi inte ser varandra - hur har ni andra resonerat?

Vara smidig och inte ta alltför mycket plats i bilen, vill helst få in vagn i bagaget trots hundbur i halva.

Jag springer med vår kronan city, vilket jag tycker funkar riktigt bra. Den är även liten och smidig ihopfälld. Men jag har aldrig sprungit med en riktig löpvagn så det kanske är mycket bättre, vad vet jag. Den är hyfsat terrängvänlig, men nu efter att verkligen ha jämfört inser jag att vår Emmaljunga är helt överlägsen i terrängen. Har seriöst kört den över stock och sten senaste dagarna och den går ju fram överallt :D den är däremot inget vidare att springa med. Testade en gång men kronan-vagnen är mycket lättare och smidigare!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: kma
·
Småbarn Allt har varit frid och fröjd med vår bebis sen hon föddes för 10 månader sen. Hon är nöjd och glad 99% av tiden, väldigt aktiv och...
Svar
15
· Visningar
5 906
Senast: Hyacinth
·
Övr. Barn Om några månader så kommer vår nya familjemedlem till världen och det börjar bli dags att ta tag i barnvagnsinförskaffandet. Men det är...
Svar
19
· Visningar
2 069
Senast: ako
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 624
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp