vad skriva i kontraktet

Man brukar skriva det man kommer överens om muntligt.

Annars så kan du PM:a mig din mailadress, så skickar jag ett förslag på medryttarkontrakt.

/Bengt
 
Det bör kanske stå vad som händer om hästen blir icke-ridbar? Ska medryttaren ändå ta hand om hästen? Om den betalar, måste den betala oavsett om den får rida eller ej?
Vems är ansvaret om hästen skadar sig när medryttaren har hand om hästen? Vem betalar självrisken?
Vad har medryttaren rätt till att göra med hästen? Får den kalla på veterinär/hovslagare e.d. utan att kontakta dig först?
Uppsägningstid för kontraktet är också bra att ha.
 
de är gratis att rida min pålla.. men de är väl typ de du skrive å lite till som ja har haft med nu.. tänkte ifall de va nått litet man har glömt.. så nån annan kanske kommer på.. vill du komma ut å kika på pållan nån dag ??
 
Det gör jag så gärna. Kommer finnas "hemma" från söndag
 
vi får höras nått efter de då.. ska till gpk å spanaå coacha (hur 17 stavas de) på söndag.. har nyss komme hem från grs å har vare ute å hoppat teräng med dino... attasn va de gick undan..
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik En av mina ponnyer ska följa med sin skötare till skolan det här läsåret. Han kommer komma hem på loven. Några tips på hur man skriver...
Svar
1
· Visningar
614
Senast: Bufera
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 590
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 052
Senast: Petronilla
·
Hästmänniskan Jag ska låna ut min häst till en tjej under 18. Hur skriver man då på fodervärds avtalet?
Svar
3
· Visningar
699

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstråden, del 2
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp