Vad skulle du vilja lära din häst

Plantan

Trådstartare
Om du skulle lära din häst ett nytt trick, kommando eller liknande, vad skulle du vilja lära hästen?
Har du sett nån kunna göra nåt busigt eller kul? Nåt du absolut inte vill att hästen ska kunna?

Vilken metod att lära tycker du funkar bäst?
 
Komma på inkallning! Det önskar jag med! Särskilt på våren i lerig hage, men nu i mörkret vore det oxå praktiskt! De står blickstilla och spelar osynliga långt bort i nån random hörna och låssas som om det regnar.

Och jag skulle gärna få hästen att sluta banka i boxdörren när han vill ha mat. Det vill han ha jämt...
De andra gnäggar eller frustar lite försiktigt, men den här heffaklumpen vill helst riva stallet när det vankas mat...
Hur får man bort det beteendet?
 
Komma på inkallning! Det önskar jag med! Särskilt på våren i lerig hage, men nu i mörkret vore det oxå praktiskt! De står blickstilla och spelar osynliga långt bort i nån random hörna och låssas som om det regnar.

Och jag skulle gärna få hästen att sluta banka i boxdörren när han vill ha mat. Det vill han ha jämt...
De andra gnäggar eller frustar lite försiktigt, men den här heffaklumpen vill helst riva stallet när det vankas mat...
Hur får man bort det beteendet?
Min står i mörkret och hummar när jag kommer, men jag hör ju inte var hon står :grin:
 
Inkallning på sommarbete. Fungerar bara ibland.:rofl:

Jag vet en häst som vid uppsittning, flyttade rumpan mot pallen om man viftade med ett spö ovanför rumpan. Fräckt! :D
 
Om du skulle lära din häst ett nytt trick, kommando eller liknande, vad skulle du vilja lära hästen?
Har du sett nån kunna göra nåt busigt eller kul? Nåt du absolut inte vill att hästen ska kunna?

Vilken metod att lära tycker du funkar bäst?

Hålla sig någorlunda rena och mocka sina egna boxar skulle varit kul. :angel:
 
Inte springa iväg i hagen när man ska in å har lite bråttom🙄 jobbar även på inkallning, buga å stegra på kommando från ryggen🥰
 

Liknande trådar

Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 211
Senast: mily
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
746
Senast: Rosett
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 840
Senast: iNHALE
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
983
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp