Vad skulle jag ha gjort annorlunda?

Sv: Vad skulle jag ha gjort annorlunda?

Jag måste fråga:

Vad har hovslagaren för relation till köparen?

Det känns inte normalt någonstans att en hovslagare ringer upp säljaren och börjar prata om att säljaren har lurat köparen och att köpet ska gå tillbaka...
 
Sv: Vad skulle jag ha gjort annorlunda?

Förmodligen är han intresserad av henne och ska leka stark och modig riddare... :devil:

Kolla om han är medlem i Svenska Hovslagareföreningen, är han inte det så kan du ju ifrågasätta hans kompetens och då blir det verkligen svårt för dem att hävda att du ska ta tillbaka hästen... :devil:
 
Sv: Vad skulle jag ha gjort annorlunda?

Varför i hela friden ska TS sänka sig till dagisnivå i sandlådan och ge sig på HOVSLAGAREN?!
 
Sv: Vad skulle jag ha gjort annorlunda?

Kan väl alla andra strunta i, nu har ju köparen skrivit till TS och de har direktkontakt. Varför ge sig på tredje part "bara för att..."?
 
Sv: Vad skulle jag ha gjort annorlunda?

Det nyaste nu är ett hot (igen) "Jag har bestämt mig för att inte behålla hästen (hon vägrar nu också kalla honom vid namn) och du har rätt att utnyttja din förköpsklausul och köpa tillbaka honom. Om du inte gör det så kommer jag slakta hästen."

Jag har inte svarat alls på det mailet ännu, tror att det är tomma hot och ärligt talat så är det ett av de minst hemska scenarion som jag kan tänka mig hända honom.
 
Sv: Vad skulle jag ha gjort annorlunda?

Du har sålt hästen och varit ärlig med hästens skvanker.

Om du själv inte vill ha tillbaka hästen (det finns ju skäl till att man säljer) ska du självklart inte känna dig tvingad att ta tillbaka hästen för att köparen försöker med en annan taktik.

Jag tycker du tänker rätt. Det är inte det värsta som kan hända hästen.
 
Sv: Vad skulle jag ha gjort annorlunda?

Har du råkat ut för hästskojare måntro? :confused:
Först köpa häst med skavanker, sen ska säljaren betala tillbaka halva summan till köparen för annars!

/V
 
Sv: Vad skulle jag ha gjort annorlunda?

Du har redan fått bra svar i tråden av folk som har mer koll på det juridiska än mig.

Men om hästen är såld som promenadhäst/lättare dressyr och har en del skador etc antar jag att det inte är en jättesumma den sålts för. Att driva det vidare rättsligt för att få tillbaks pengar kan iaf inte jag se hur det skulle kunna löna sig för köparen. Det är ju dessutom en process som tar tid. Och i såna här fall är ju tid pengar, hästen kostar ju löpande.

Så vill/kan man inte betala tillbaks(vilket jag inte tycker du bör heller.. isf kanske återta hästen för att ge den ett trevligare hem om möjlighet finns) så skulle jag nämna detta.
 

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 896
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 544
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 962
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 739
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp