Vad skulle ni betala för...

Stockholms tjej här då.... och beroende på hur långt ut från stan, gissar jag på sisådär 2500-8000kr ju närmare stan desto dyrare blir det.
där jag bor ca 3000-5000.
 
Runt 4-4500kr tycker jag hade varit okej att betala om skicket på anläggningen hade varit ok. Hade det varit en toppanläggning så hade jag lagt mer.
 
2500kr hade jag velat betala, så blir det typ 3000 med hö och strö. men 3000 utan hö och strö är nog också ganska rimligt beroende på hur skicket på allt är.
 
Häromkring Värnamo kostar det runt 2500 kr inkl hö och spån om det finns ridhus. Kallhyran brukar ligga på 600-800 kr :D

(Inte för intet som Smålänningar är kända för att vara snåla, här får man typ inte ta något betalt alls för något utan att det är "för dyrt")
Västgötar är ännu snålare:
Smålänningen: Vad kostar det?
Västgöten: Kostar det nått? :rofl:

Längesen jag hade koll på de västgötska stallen dock, vet knappt så mycket om de småländska heller, mer än att stallet jag står i är nog ganska billigt med tanke på vad som ingår.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 212
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 817
Senast: Piaff
·
Anläggning Hej! Kollar bara av ren nyfikenhet om ni skulle stalla upp i ett stall som tar som mitt i pris. Om ni skulle vilja att något mer ingick...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 911
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Kostnadsförhandlingar med vänner Skriver åt en vän som vill vara anonym: Person X har en medryttarhäst som hon rider 2 dagar i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
5 576
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp