Bukefalos 28 år!

Vad skulle ni gjort?

Welsh

Trådstartare
pelle som ni tidigare läst om är nu frisk från sin erlichias MEN han har börjat rycka med huvudet igen. Han är väldigt infektionskänslig och svår att få upp i hull. Vi har haft honom sedan unghästtiden och nu är han 9. Vi har gjort så mkt tillsammans han och jag och har alltid funnits i mina barns liv. Hade hoppats på att hans ryckningar skulle försvinnamen nu är de tillbaka igen och vetrinärerna bara skakar på huvudet. För Pelle hjälper inte nosnät, att ta bort betforn osv. Vad skulle ni ha gjort. Han är ju pigg och glad för övrigt men det är svårt för barnen att rida på honom och för mig att köra honom när han har sina ryckningar. Att dömma ut honom bryr jag mig inte om, han är bara försäkrad för 10 000:- Vad skulle ni ha gjort?
alt 1 låta honom vara och bara pyssla?
alt 2 ta bort honom
alt 3 fortsätta och rida med långa tyglar, för det är ju det enda som går.
Det är han som är på min användar bild :cry:
 
Svår fråga....hade själv en häst som slog med huvudet sk. headshaking. Till sist gick det helt enkelt inte att rida honom det var nästintill farligt. Om du kan ha hästen kvar så varför inte rida på långa tyglar om det fungerar ??? Mvh Aker
 
Jag skulle ha kvar honom och rida på långa tyglar om det går, eller bara pyssla. Skulle personligen aldrig kunna göra mig av med min kompis - så länge han inte lider, förstås!
Lycka till med ditt beslut!
 
Så länge hästen mår bra och är nöjd med livet skulle jag behålla. Även om det innebar endast skritt på lång tygel samt ompyssling.
Definitivt! :)
 
Jag har fler hästar att köra så för min del är det inte så svårt att inte kunna köra honom som vanligt men för min 6 åriga dotter så är han den enda som hon vågar rida på och det är svårt för henne att hela tiden bli urdragen ur sadeln så fort han får ryckningar.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 465
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 503
Senast: Fiorano
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
1 896
Senast: SkorpSmulan
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 613
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp