Vad skulle ni jobba med?

Forskare i kvantfysik eller utbilda hästar. Tänk att få utbilda unghästar och träna problemhästar utan stressen som driver en till att ta till kvickfix. Samt föda upp gotlandsruss med linjer som gör dem bra som dressyr- och hopponnier.

Ja, vad skulle ni jobba med om ni kunde försörja er på vad ni vill?
Det ska vara något som existerar i denna värld, så ingen enhörningsuppfödning :Dmen det måste inte vara ett existerande jobb, så det är helt okej att föda upp dammtussar t.ex.

Jag skulle lösa knutar, bokstavligen. Älskar att sitta och försöka lösa upp "omöjliga" knutar när jag känner att jag har gott om tid. När man håller på att kissa på sig och dragskosnöret i midjan på byxorna har fått en smällknut, då älskar jag det inte :rofl:
Så skulle jag sittar och putsa och polera småsaker, peta bort skräp och bös ur små springor.

Virusjägare och leta efter patient zero.

Spion 😎

Trauma-kirurg

Jag skulle vilja starta typ någon form av terrarium. Typ universeum men mindre (dock tillräckligt stort för att djuren såklart ska ha det bra). Men jag är ju rädd för sådana djur så det närmaste jag kommer är @Sel s spindeltråd :D :angel:. Men ja, annars skulle jag vilja bo på en rejäl gård och ta emot djur för rehab, och gärna nära havet så jag kan snorkla och leka hobbymarinbiolog på sommaren. Lysekil känns som ett bra ställe att flytta till.

Hunddagis/pensionat med en massa skog runt där jag skulle vandra i med en flock hundar 🥰
Separat hus där alla som vill kan va tillsammans, rum/kryp-in där de som vill va ifred får va de. Utfodringsrum, hunddusch.
Stora hagar ute för rastning o lek.

Jag vill vara rättsläkare och författare.

Eller jobba/äga gård i Australien och sköta om djur och jordbruk där med hästar som partner i arbetet.

• Gilla
Reactions: MCP
Katträddare i liten skala, ta hand om stackars katter och ge dem goda liv på olika sätt. Några får bo kvar hos mig, andra får flytta vidare när de är färdigrehabade.

Uppfödning av islandshästar i minimal skala, vore också ett alternativ.

• Gilla
Förutom mitt pettingzoo med allehanda djur skulle jag vilja föda upp nordsvenskar och ev gotlandsruss.

Skulle även kunna tänka mig att hoppa på trassel spåret och ha en sidorörelse med att trassla upp snören, ljusslingor mm.. så rogivande. :D

• Gilla
Fick jag backa bandet en del skulle jag inte satsa helt på det jag gjort dvs. lantbruksreparatör utan också det jag bla. gör nu, renoverar och nytillverkar delar till veteranfordon där ägarna kommer med en rostklump och påstår att det är en styrsnäcka till en T-Ford tex. eller ett rasat kugghjul till en verktygsmaskin som var modern på 50-talet och behöver få ett nytt tillverkat.

Jag skulle på riktigt tycka det var roligt att åka runt och presentera "creepy crawlies" på skolor och event under ett format som var okej för djuren, men bara när jag kände för det förstås. ;) Annars ha en pytteliten, hyfsat självförsörjande gård och då och då ta emot eller sköta andras djur på plats, både lantliga sådana och hundar, katter och exotiska.
Givetvis med skälig och beskattad lön. :D

Det jag gör men i lite större skala: lammbonde!
Och köpa in russhingstföl, utbilda och visa och utbilda pensionerade travare till trevliga körhästar och fortsätta med lite konsultarbete som djursjukskötare…

• Gilla
Fick jag backa bandet en del skulle jag inte satsa helt på det jag gjort dvs. lantbruksreparatör utan också det jag bla. gör nu, renoverar och nytillverkar delar till veteranfordon där ägarna kommer med en rostklump och påstår att det är en styrsnäcka till en T-Ford tex. eller ett rasat kugghjul till en verktygsmaskin som var modern på 50-talet och behöver få ett nytt tillverkat.
Kul utmaning.
Har en vän som renoverar gamla mätapparater och liknande till (mer än) nyskick. Fascinerande att höra berättas om vedermödorna till att få apparaten i perfekt skick. Vilket tålamod , känsla och fingerfärdighet för hur det ska göras som behövs.

• Gilla

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Varmare terrarium

Hästrelaterat