Vad skulle ni valt?

beauspirit

Trådstartare
Har ett i-landsproblem här. . .
Jag har lite pengar att spendera och kan verkligen inte välja! Jag blir galen :S

Har 2400 kr kvar av mitt stipendium, men ska handla för max 2000 kr.

Och det här är mina alternativ:

Ett Morris & Nolan träns med pullarnosgrimma, svart. 1600 kr rätt dyrt men jag är helt kär i det tränset!

En svart sammetshjälm med läderband, Victor Hugo för 950 kr

Ett svart ridtäcke med guld passpoal i ull, Mias RS 650 kr inkl frakt från lillhästen

Ett träns har jag ju också som är helt ok, rätt så fint och bra kvalitet (jacson som nu när jag haft det i över ett år och när det är välskött har det blivit jättemjukt och fint)
En relativt ny hjälm har jag också, från hööks, men den är blå och i fel färg :angel: :P!
Ridtäcket i ull är väl det enda jag inte har (har bara vattentäta, fodrade osv) och skulle kunna ha användning för.

Ibland har jag bestämt mig helt för att köpa ridtäcket och hjälmen (blir ju samma pengar som tränset) men sen andra stunden vill jag ha tränset!
Jag blir galen på mig själv.

Så vad skulle ni valt/helst velat köpt?

Hjälp mig :P

Sv: Vad skulle ni valt?

Tränset!
Fast det är väl mest för att jag själv planerar att köpa ett pullarträns ;)

Kan du inte salja hjalmen du har nu, den fran Hooks, sa far du mer pengar att kopa nagonting nytt for.
Kan du dessutom hitta M&N transet begagnat sa kanske du far rad med alla 3 saker!!

Täcket o hjälmen!

så kan du sälja din andra hjälm o lite andra prylar så kan du köpa M&N begagnat!

Svåra val ;)

Eftersom du är helt kär i tränset köp det! Annars lär du ändå gå och älta det i evigheter :) De andra är ju lite billigare och kan inhadlas nån annan gång du har pengar :)

/Vill oxå shoppa!

Jättesvårt!
Men jag tycker som en del andra; köp hjälmen och ridtäcket. Försök sen sälja gamla hjälmen och försök hitta ett begagnat M&N träns.

Eller om du inte är helt kär i just det ridtäcket kanske du kan få ett i ull för en lite billigare peng... Det räcker väl ändå inte till tränset om du inte säljer hjälmen, men det kanske hjälper lite i alla fall... Eller ett begagnat ridtäcke? Bör ju göra att du spar in ännu lite mer pengar...

(3e gången jag skriver det här för det blir bara error när jag ska skicka hela tiden :S)

lutar åt att jag köper tränset, säljer min hjälm och sparar till den nya :P

tack för era tips!

Jag skulle nog ha köpt hjälmen och ulltäcket = 1600:-
Då skulle du ju kunna spara 400:- av de pengarna som blir kvar av de 2000:- som du skulle kunna tänka dig att lägga ut. Sedan så kan du sälja din gamla hjälm, och kolla om du har mer saker som du skulle kunna sälja. Då har du ju kommit en bit på väg i ditt sparande till tränset!

Men jag är inte superförtjust i pullarnosgrimmor heller. :p

Jag skulle tagit tränset! Det är svårt att hitta fina träns begagnade, som någon inte har sabbat genom att doppa det i olja eller misskött :smirk:
Sen tycker jag att ridtäcken är bland det mest onödiga som finns i hästväg. Ländtäcken sitter bättre, och vill man värma benen så tycker jag att en filt är mer användbar. :crazy:

jag skulle sålt hjälmen och köpt den nya hjälmen och tränset :)

jo det förstårs. men en jag känner köpte ett begagnat m&n träns (det var dock stl full så jag kunde inte köpa det) på ridsportaffären här i stan, och det var väl inte direkt välskött utan rätt torrt osv.
efter att hon haft det nåra veckor och smörjt upp det ordentligt så är det jättefint! det märks inte att det varit dåligt skött innan.

men jag hade bestämt mig att köpa tränset nu, men så är nästan helt säker (måste vara det) att min häst har ont/krångel i tänderna nu. han fick iof sina 5årständer förra året som 4åring men jag vet inte vad det är nu.
han är jättekonstig med det vanliga bettet som passat så bra och som han gått jättebra på fram tills nu, och med alla bett jag rider.
han stretar emot, vill inte ta tygeltag, och går spänt :S.
så nu blir det till att rida med hackamore (han blir en helt annan häst med det) tills det här är löst :( trist.

så känns lite onödigt att köpa tränset nu, men får se.

Liknande trådar

Utrustning Har ett i-landsproblem här :p. jag kommer få en del pengar när jag sålt min sadel mm så kommer köpa nya grejer, mest tävlingsgrejer till...
Svar
12
· Visningar
1 150
Senast: Lollan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka