Vad smörjer ni utrustningen med?

Röd

Trådstartare
Vad tvättar och smörjer ni utrustningen med?
Hur ofta?

har använt tvålen i blå låda och läderbalsam men har hört att detta inte är bra, vad ska man ha istället?
 
Jag använder både tvål, balsam och olja från Veredus 😊

1578300493450.jpeg

Finns så många olika märken som är bra, jag har väl köpt ovanstående mest på vana eftersom jag ändå varit nöjd genom åren.
 
Till vardags, microtrasa i varmt vatten. Men det ska vara den dyra sortens trasor. Superenkla och tar bort smuts. Sen använder jag Carr & Day & Martin Belvoir Tack Cleaner Spray, kalas som löser fett. Tvål, sällan och fett ännu mer sällan. Men i så fall Neatfoots Oil (stavas?)
 
I mitt lädervårdsapotek finns:
Fiebings liquid glycerine saddle soap
Carr & Day & Martin Belvoir tack conditioner (glycerine conditioning soap)
Neatsfoot oil (Fiebings)
Effax läderbalsam
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 319
Senast: kurakosz
·
Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan...
2
Svar
21
· Visningar
1 200
Senast: MiniLi
·
Utrustning Någon som gjort? Med vad? Eller är det kört om de börjat ta in lite vatten? Har hört att dagens täckesmateriall på de flesta täcken inte...
Svar
3
· Visningar
564
Senast: MayGrace
·
Relationer Jag har en bekant som delar massa rasistisk, inskränkt, klimatförnekande smörja på Facebook. Jag skulle kunna göra det enkelt för mig...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 371
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp