Vad städar ni bort?

E

equitouch

När ni går hemifrån?
När jag lämnar min vovve ensam hemma (vilket iofs är mycket sällan) MÅSTE jag tömma köksbordet.
För han använder det som utkiks post :(
Han glömmer sig ibland och ligger kvar när vi kommer hem och då smyger han sig ner precis som vi inte ser en stor svart hund på 50 kg kravla sig ner som en flodhäst från bordet?! :angel:

Annars låter han allt vara förutom mackor, godis, glass m.m. som lämnas på soffbordet. Det är helt plötsligt hans...
Och då är vi hemma...
han är för go :love:
 
Sv: Vad städar ni bort?

Vår hund är vanligtvis mycket lugn, men om det finns tyskt grovt bröd i köket som kan nås på köksbänken är det garanterat uppätet när man kommer hem :eek:

Behöver jag tillägga att det blir rejäl fart i hennes mage? :o
 
Sv: Vad städar ni bort?

Städar inte undan något, av nån anledning har hon aldrig tagit saker från köksbänken osv... inte förstör hon något heller. :)
 
Sv: Vad städar ni bort?

Sånt som ligger på nattduksbordet. Mat, snorpapper och muggar med kaffe/saft etc.

Sen försöker jag att ta bort såna ätbara saker från andra bord bara för att inte ge tillfället för unghunden. Det man inte lär sig...

Är det bara min gamla hund som lämnas så skulle jag väl inte lämna en stek på golvet, men väl på bordet.
 
Sv: Vad städar ni bort?

:D Mina hundar stjäl inget...men det ska vara osagt med den lille valpen...för maken till fräckhet har sällan skådats :rofl: fast än är han lite liten för att ta sig upp på bord å sånt, men det dröjer väl inte...

Jag testade min hane för ett tag sen, hade varit o handlat och hade mera ärenden att uträtta..la en nygrillad kyckling högst upp i kassen som jag satte bak hos hunden.....han hade inte petat på kassen engång :love: fast jag säkert var borta i 10 minuter om inte mer......han skulle ALDRIG stjäla mat....
 
Sv: Vad städar ni bort?

Jag måste fortfarande ta bort allting av läder. Min tik är läder-fetischist!
 
Sv: Vad städar ni bort?

Allt på köksbordet...min valp använder nämligen det som "utkiksplats" SUCK :(
 
Sv: Vad städar ni bort?

Mina hundar tar inget på köksbordet, men soffbordet får jag ha mer koll på.
Peppar, pepper så tar de inte mat om det skulle stå framme, men min Cairn-tik är helt tokig i hårsnoddar och kortlekar! Hon norpar bara ett eller ett par kort och lägger i sin korg!
 
Sv: Vad städar ni bort?

Alla bh:ar måste jag vara väldigt noga med att gömma på ett säkert ställe, annars har min hund hämtat dom och legat och gosat med dom.... Biter inte sönder dom, men vill gärna ha den i munnen och även ligga och lukta på den.

Annars brukar han inte ta något, har faktiskt aldrig bitit sönder någonting här hemma.
 
Sv: Vad städar ni bort?

Ingenting!

Kan t.o.m lämna hundarnas köttben på köksbänken för att de ska tina upp, och de ligger orörda kvar när jag kommer hem.
 
Sv: Vad städar ni bort?

Ingenting faktiskt!!! :) Han e duktig på det.

En gång skulle jag precis sätta tänderna i en av två nystekta hamburgare m bröd. Då grannen knackade på dörren och sa att hästarna var i hans nyslagna höåker :o

Lämnade burgarna på soffbordet och jagade busiga ettåringar en bra stund.

När jag kom in igen så var burgarna på bordet, hunden satt med FIN ögonkontakt med burgarna och en dreggelpöl på golvet. Han fick en av dem som belöning för att han inte stal dem, det hade man ju nästan inte sagt nåt om. Tänk att motstå den frestelsen.....

Lite skryt :D han e rätt jobbig min hund, men stjäler o tar sönder grejer det gör han inte!
 
Sv: Vad städar ni bort?

Det mesta......papper, böcker på nattduksbordet, väckarklockan osv.
Kaninen blir instängd i sin bur och galler sätts upp så valpen inte kommer fram till buren.
Och vattenskålen, annars leker valpen "hela havet stormar" :D . Mindre kul att komma hem och få torka golv det första man gör....

Är det bara labben (9 år) så är det inget som plockas undan, inte kaninen heller...
 
Sv: Vad städar ni bort?

Vår lilla vovve på 9 månader sover på vårt soffbord när vi inte är hemma, ibland glömmer vi att tömma det och då ligger allting precis vid kanten, han välter aldrig (peppar, peppar) ner det även om han är sveriges klumpigaste hund!!!!
 
Sv: Vad städar ni bort?

Vår lilla vovve på 9 månader sover på vårt soffbord när vi inte är hemma, ibland glömmer vi att tömma det och då ligger allting precis vid kanten, han välter aldrig (peppar, peppar) ner det även om han är sveriges klumpigaste hund!!!! :love: :love: :love: :love:
 
Sv: Vad städar ni bort?

Våran stackare få bo i hallen då han rensar rent på köksbänken, annars äter han allt han kan göra sönder, papper, pärmar, dukar, bestick, kartonger ja allt!
Nu får han vara i hallen dom gånger han måste lämnas själv, där äter han sitt täcke och skor men bara om skona inte står på skohyllan då låter han bli dom :confused: . Men råkar dom stå nedanför är det stora hål i dom när man kommer hem :rofl: :banana:
 
Sv: Vad städar ni bort?

Excellent skrev:
Jag måste fortfarande ta bort allting av läder. Min tik är läder-fetischist!


Min tik me...... :eek: :D

Sen måste jag plocka bort alla stearin ljus och värmeljus, för det tycker min lilla hanhund är :d ........

//Net
 
Sv: Vad städar ni bort?

Kan trösta med att det ger sig. Min ena hund har ätit sig igenom väggar när hon var yngre. Det var efter att ett par dönickar gått in med huvudnyckel fast jag satt en lapp på dörren att de inte fick... (Vad säger man?) Hon mådde helt klart dåligt av att vara ensam hemma. Nu gör hon ingenting. Men som sagt så skulle jag inte lämna mat på golvet, men väl på borden, det spelar ingen roll.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 502
Senast: mmbot
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 646
Senast: martha
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
45 499
Äldre Dålig rubrik, men får förklara bättre här vad jag menar. Jag älskar att ha folk hemma, vill ha ett hem där man är välkommen att komma in...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
35 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp