Vad stallet gör gott

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska försöka att inte gnälla mer över jobbet, men situationen är som den är. Vikarier som inte dyker upp på pass utan att höra av sig (hallååå?), ingen medicindelegering, tre vikarieavhopp på en vecka osv - go figure… *slut gnäll*

Men jag var och provred en häst i helgen och det gick bra så igår var jag där igen för ett pass. Vi är i sommarform båda två, lätt betesrunda ;) så det är inga tuffa pass direkt men båda blir motionerade. Och fyfan vad skönt ärligt talat. Stallet är lätt bästa stället att rensa huvudet på. Lite mocknings-terapi och sen ett ridpass där man tvingas fokusera på det man gör just nu, inte dagens eller morgondagens kaos.
Ska rida honom imorgon med och ev på söndag. På lördag ska jag till ett annat stall och ev provrida en ponny. Jag skriver eventuellt då jag inte är säker på hur stor den var, och då om jag tycker att jag är för stor eller inte. D-ponny iallafall men det kan ju skilja sig en del i storlek, modell och massa.

Annars så är det en ganska aktiv vecka med lite olika besök. Igår kom en av sambons kollegor från Skåne och hälsade på, idag kommer mina föräldrar och på lördag kommer lite kompisar. Full fart!
 

Stallet är mitt måbra-ställe med. Även om jag inte rider utan bara mockar eller fodrar så infinner sig ett lugn i mig när jag är där.

Provridning skriver du, är det hästköp på gång? :)
 
Stallet är mitt måbra-ställe med. Även om jag inte rider utan bara mockar eller fodrar så infinner sig ett lugn i mig när jag är där.

Provridning skriver du, är det hästköp på gång? :)

Precis, bara få vara och rensa skallen lite. Gymmet och sådan träning har inte alls den effekten på mig.

Nej bara medryttare. Nån gång i framtiden ska jag köpa häst igen men ekonomin finns inte nu. Men vill rida ändå, och verkar ha hittat en riktigt trevlig medryttarhäst:banana:
 
Kul att du hittat en häst att rida!

Håller med att stallet gör så mycket för välbefinnandet. Jag kan var galet trött efter ett dygn på jobbet, känna mig som en en stressad gnu och vill bara lägga mig i soffan och självdö.
Så kommer jag ut till stallet, fulls av energi, lugn och mår bara så himla bra 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok För cirka 3 veckor sedan, d.v.s. en vecka innan jag flyttade, la jag in ett par annonser om att bli medryttare. Svaren har lyst med sin...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: Magiana
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
35 824
Senast: Lobelia
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 386
Senast: Tinuri
·
Hästmänniskan Nu börjar jag tröttna, ska det vara så förbaskat svårt att hitta en medryttarhäst? När det kommer in nya annonser varje dag? Jag har...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 156
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Konstigt simsätt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp