Vad står ditt nick för??

P

prallan

Ja, som rubriken lyder :) Det är väl knappas bara jag som undrar hur endel har valt sina nick??:D
SÅ, kom igen och avslöja hur ni har tänkt! :banana:

Mitt är dock väldigt trist :eek: Helt random utan förankring i något! Jag ville ha något väldigt anonymt och då dök prallan upp :p
 
Sv: Vad står ditt nick för??

åh, enkelt!
ame är första bokstäverna på mina tre förnamn, o är första bokstaven i mitt efternamn innan jag gifte mig...
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Jag ville betona att jag inte var ung.
Från början så var det att jag inte var fjortis men nu efter 15 år så blir det ju bara mer och mer rätt.
Tiden jobbar ju för det nicket.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Jag har ju mitt förnamn, och har ibland tänkt att jag skulle ha något roligare. Men när jag för tio år sen hittade Buke och såg att jag kunde få diskutera mitt favoritämne avel så orkade jag inte fundera ut något utan reggade mig med förnamnet, och sen slängde jag mig in i diskussionerna :)
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Mitt är väääääldigt internt med mina systrar :angel: Jag kallas normalt för Ninna, och någon gång i högstadiet så får man ofta se filmen Korpen Flyger, som är isländsk och därmed pratar de isländska. Bla så säger de typ "hrafnar flugur" och "tungur knivur". Vi hakade såklart upp oss på de där ur-en och la till det på våra smeknamn så syster blev Ciurur och jag Ninnurur :D
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Kl

När jag reggde mig på buke (då:stallet) så var jag vansinnigt förälskad i en ridskolehäst som jag kallade voltis (voltaire)! Tyckte nicket passade på ett hästforum ;)
 
Sv: Vad står ditt nick för??

För at jag vid reggningen kände mig uråldrig (och har väl inte blivit yngre...) och för att jag gillar vad tanter står för. Urkraft, mognad och ofta rätt fräsiga personer ;)
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Grana är ett isländskt hästnamn. Och när jag var i 10-års åldern så red jag två ston som hade det namnet.
Två hästar som bitit sig kvar i minnet :love:
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Hette allra först _Jasmine_ tror jag. Dvs. mitt förnamn.
Bytte därefter till något.. kommer inte ihåg vad.
Hade sedan en väldigt... hrm.. bitchig period där jag var oense med hela buke :D och avslutade mitt konto.
När jag skapade ett nytt så kom "giftig" upp i huvudet eftersom jag betett mig så illa. Så då blev det poisonous, hade då också en avatar med en giftspindel.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Varulv :angel:

Det var inget genomtänkt eller så, men var väl rätt fascinerad av sådant på den tiden. Men om man frågar en viss person på buke så kan det tydligen också tolkas som Lyktstolpe :D
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Nicket bygger på ett smeknamn jag fick i en gammal umgängeskrets.

Migo - den fruktansvärda snömannen:angel: Använder oftast ett annat nick på internet (baserat på en gammal rollkaraktär), men jag lyckades tappa bort lösenordet till det här på buke, så skapade Migo ist.

Migo är dessutom väldigt likt mitt riktiga namn.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Mitt är helt enkelt ett smeknamn. Heter Mikaela, kallades under hela barndomen för "Micki" som senare blev "Mickis" för att därefter kortas ner till "Micks". :laugh:
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Fraggel_Tess kommer av att jag älskade figurerna "Fragglarna" som liten och Tess är mitt smeknamn annars.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Jag kom inte på något bra nick, så jag tog min favorittid på året - nämligen april-maj.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Mitt nick var ett smeknamn som jag fick på gymnasiet. Jag och mina kompisar både lajvade och spelade rollspel och mitt namn är Quenya (alviska) och betyder Frostöga (Nixëhén) - ett namn som passar rätt bra då jag har riktigt iskallt blå ögon. :)
Gillar namnet skarpt och har behållit det som nick genom åren. ^^
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Mitt är namnet på min gamla hund som var väldigt lik en katt till sättet, därav namnet.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Min egenuppfödda unghäst heter Quiss. Att han blev döpt till det var för att jag kom inte på något passande bra namn, så jag tog mammans och pappans namn och slog ihop.
Av Queen och Kris blev det Quiss.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Mitrolle är ett sammandrag av 'min Trollet' och Trollet var min häst jag hade när jag reggade mig.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Fia är mitt smeknamn, och när jag skapade mitt nick ville jag väl vara lite cool och använda små och stora bokstäver ;)
Innan det hette jag Tilli_bast länge. Eftersom min häst hette Tilli och jag tyckte att hon var "Bäst" . Jag var 12 år gammal hehe
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 644
Senast: Mineur
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 992
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 800
Senast: jemeni
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 167
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp