Vad står ditt nick för??

Sv: Vad står ditt nick för??

Csillag hette min förra häst som jag fick ta bort pga skada :cry: Csillag är ungerska och betyder stjärna.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Hette ju Sputnik förut efter min galna katt.
Bytte efter en öppen konfrontation med mina systrar här på buke.
Dock läser en av dem ff mina inlägg.
Sonic kom nog från spelet Sonic haha
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Ska byta bild sen men älskar denna när de går på spåret och en bryter ut i sång o den andra hänger på
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Jag är bra på att få folk galna över mitt icke pk-tänkande sätt, och så är jag ogift så det fick bli msmadness :)
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Min shettis heter Skorpan men folk kallar henne jämt för Smulan så blev det SkorpSmulan.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Hej!

Mitt nick kommer från en vampyrfilm, men jag minns inte vilken. Jag har använt Lavinia hur länge som helst och använder det även som generellt Internet-namn. Från början var det mitt anonyma nick, men nu vet en hel bunt vem jag är IRL också.

/Lavinia

ps. Ibland skriver jag under mail med Lavinia, jag är alldeles för van vid namnet :-)
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Min son heter Simon , men när jag regnade mig kunde han inte säga sitt namn, utan kallade sig för mimus. Jag tyckte det var oerhört gulligt.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Jag har alltid kallats för Fiffi och det kommer från när jag var liten och inte kunde säga mitt namn, jag sade Fiffi :) Men det var upptaget så jag satte en siffra efter.
Har varit med sen stallet-tiden och jag tror jag startade med ett annat namn för att Fiffi var upptagen, men jag trivdes inte med det och kom på att jag kunde sätta en siffra bakom smeknamnet istället :idea:
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Ja, som rubriken lyder :) Det är väl knappas bara jag som undrar hur endel har valt sina nick??:D
SÅ, kom igen och avslöja hur ni har tänkt! :banana:

Mitt är dock väldigt trist :eek: Helt random utan förankring i något! Jag ville ha något väldigt anonymt och då dök prallan upp :p

hemma på min gata i stan fanns det en kille vi kallade golit. Troligen var det någon slags förväxling eller felsägning för han var stor och stark och Goliat hade varit ett rimligare namn.

Då golit hängde på passagen under ett helt annat nick så hade han golit som resevnick och då han flyttade till stallet.com sedermera bukefalos så tog han helt enkelt med sig reservnicket.

bukefalos var mycket mindre då, golit anlände strax ganska exakt då man delade ungdom och senior, i samband med debatten om att man lämnade ut sina pojkvänner och sambor. Hette det dekorima-debatten?

Hur som, golit lät golit var att nick. Svarade artigt på trådar om BH, med att golit inte använde någon osv. Där någonstans kom nog idén att låta golit vara ett "nick". Någon som kan tycka lite vad som helst och ha vilken åsikt som helst.

golit har naturligtvis drag av han som skriver golits inlägg, men har sämre andedräkt och fulare frisyr. många gamla bukefalister kallar honom för groda.

Jo.. eventuellt har golitorginalet dykt upp i en av våra medbukefallisters verklighet... Det var lite kul.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Som 14-åring var hallonsoda den enda läsk jag drack :p. Har väl dessutom alltid haft en lite bubblig och sötaktig sida till mig. På andra ställen (twitter, last.fm mfl) heter jag sockersugen. Sockersugen känns som en naturlig förlängning av hallonsoda. Den bistra sanningen om hallonsodans egentliga konsekvenser för människan, typ.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad står ditt nick för??

kl

Mitt Enya kommer från min hund som heter Enya. Föddes 2000 och dog nu i somras 12 år gammal. En underbar hund, väldigt väldigt saknad. Bilden är min hästs öga taget av min vän stollan :)

Enya kommer jag inte byta ut mot något annat men funderar på byta bild.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Miran är efter en häst i en bok jag har skrivit. (Klaras mammas häst om någon är intresserad ...;)) Jag var väldigt nöjd med det namnet när jag kommit på det och det var väl i den vevan jag behövde ett nytt nick här. (innan dess hette jag Aip - mitt förnamn baklänges - jag hade inte fattat att jag skulle behöva dras med det namnet, trodde att det bara var för någon sorts registrering ...:o)
 
Sv: Vad står ditt nick för??

På alla andra forum är jag Kerstin70 eller Kerstin_70 eller K70 vilket jag känner mig mer hemtam med, men Lillgrådis har hängt med så länge här så nu ids jag inte byta ut det...

Jag tycker att Lillgrådis är ett av de allra finaste namnen här. Vet inte varför, det är någon sorts vemodskänsla förknippad med det som jag bara älskar.:love:
 
Sv: Vad står ditt nick för??

När jag gick i gymnasiet var mitt projektarbete en fotobok om näsor, den döptes till iNHALE, det namnet har hängt med sen dess.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

<snip>
jag hade inte fattat att jag skulle behöva dras med det namnet, trodde att det bara var för någon sorts registrering ...:o)

Det trodde jag ocksa forsta gangen jag registrerade hastflicka. Sedan vande jag mig och nu ar det jag ... sa ... har ar jag fortfarande som hast.:D Min avatar byter jag ibland, sedan jag skaffade Miss Mandy har hon oftast varit den som representerat mig. Kanske dags att byta igen.:p
 
Sv: Vad står ditt nick för??

*kl*

Fiorano är helt enkelt Ferraris testbana. När jag reggade detta nicket ville jag betäcka mitt sto med For Feeling och avkomman skulle heta Fiorano:o. Har haft lite olika nick därinnan, men dagen då jag reggade Fiorano var midsommarafton och jag hade precis bestämt mig för att flytta hem igen efter en riktigt jobbig tid. Det var lite av en nystart och sen dess har Fiorano fått följa med. Enda stället jag använder detta nicket.

Avataren byter jag typ två gånger om året och är alltid med nån av mina hästar:).
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Jo.. eventuellt har golitorginalet dykt upp i en av våra medbukefallisters verklighet... Det var lite kul.
ameo minns att nån kompis till golit anlände med en presentflaska från golit till första buketräffen hon deltog i, när ett gäng sydskåningar sammanstrålade med ameo (+ den man som numera är ameos make...) i Falsterbo
JÄTTELÄNGE SEN!
 
Senast ändrad:
Sv: Vad står ditt nick för??

Jag råkade skriva fel i ett sms en gång i tiden, heter Emma men avslutade smset med Emor. Efter det hängde det kvar och jag blev kallad det i flera år i den vänkretsen, om än det tack och lov inte har spridit sig utanför. Det är ruskigt fult, och jag har ofta funderat på att byta. När jag reggade mig skulle jag precis flytta ifrån staden, och därmed vännerna där, och tog Emor som nick för att känna mig lite mer "hemma" direkt...

Avataren än på mig och min gamla pålle, Fjant :love: och lär aldrig bytas ut.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 644
Senast: Mineur
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 987
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 792
Senast: jemeni
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 160
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp