Vad står ditt nick för??

Sv: Vad står ditt nick för??

Festligt nog finns här ju faktiskt också en "grådis" som jag dock inte tror mig känna på något annat sätt.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

KL
Pappa kallar mig Gimlan då och då och har alltid gjort. Sen finns det flera varianter på det. Men jag är Gimlan :)
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Ja, som rubriken lyder :) Det är väl knappas bara jag som undrar hur endel har valt sina nick??:D
SÅ, kom igen och avslöja hur ni har tänkt! :banana:

Mitt är dock väldigt trist :eek: Helt random utan förankring i något! Jag ville ha något väldigt anonymt och då dök prallan upp :p

Skitenkelt, jag skulle hitta nått nick men allt vettigt var upptaget och några siffertillägg skulle jag ju glömma bort till nästa inloggning - men jag hade precis innan suttit och läst i Tacitus överlevande skrifter (var en författare, historieskrivare och debattör bl.a. under antiken)... så jag testade och det gick in utan siffertillägg :D
 
Sv: Vad står ditt nick för??

För att logga in på Intranätet på jobbet fick vi tilldelat namn som baserades på våra för och efternamn. Terwa är 3 första i förnamn och 2 första i efternamnet. Numera är jag Terwa.
Används i olika kombinationer där jag behöver ett Alias.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Har haft smeknamnet Mattiz sedan jag föddes, inte av familjen vill säga men av nära vänner till mina föräldrar som hade sommarhus här ända sedan jag vart bäbis tydligen. Så fick växa upp med det, vilket jag ogillade ganska mkt först, sedan försvann det ett tag och kom tillbaka i högstadiet och har följt efter sedan dess. Vissa perioder har det även blivit Matthias, men de är bara för folk vill jävlas ;D haha
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Lättstavat, kort, naturkoppling, och lite ambivalent;
Lager som i förvaring.
Lager som i staplat på vartannat.
Lager som i lagerblad.
Lager som i ölsorten.

Det kändes passande på något sätt. :D
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Mitt har ju hängt med sedan minst 2001.. (kan faktiskt inte komma ihåg om jag hade bytt till FeatherCloud redan innan övergången till buke, eller hur det var...) Hur som helst var jag 15-16 år då och kallades Cirrie av de allra flesta, istället för mitt riktiga namn.
Mitt nick här är därför resultatet av en liten ordlek: cirrie - cirrus - fjädermoln - feathercloud.

Nuförtiden kan jag tycka att det är ett lite töntigt nick, men å andra sidan har jag gått och blivit "fjädern" med en hel del av mina vänner både här och irl, så det får hänga kvar. (För ett tag sen ville jag byta nick till just "Fjädern", men det föll på att nicken inte får innehålla å,ä,ö..)

Lyssnar som sagt till "Fjädern" även i verkliga livet, liksom när det skrivs här. Om någon däremot förkortar och skriver "feather" eller "Fc" (vilket händer) brukar jag sällan fatta att det är mig man menar, originalnicket har liksom tappat sin betydelse för mig :p )
 
Sv: Vad står ditt nick för??

En kanin jag hade när jag var liten döpte jag till Jussi. Sen när jag skulle bli medlem här fick jag bara upp det i huvudet. :):)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 629
Senast: Mineur
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 963
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 695
Senast: jemeni
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 136
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp