Vad stör ni er på hos era grannar?

Kom på ett störningsmoment till: Dessa extrema mängder ytterbelysning. Det ska lysas upp på fasader, på uteplatser, vid infarter, vid ytterdörrar, i fönster... Mest av allt på de hus som står tomma hela vintern. Vilket gör att en annan som uppskattar stjärnhimmel knappt kan se den, och när man behöver röra sig runt i byn utan strålkastare i pannan blir man konstant bländad.

Drömmen är att köpa loss de tio sommarstugetomterna som styckades av från vår gård för 30 år sedan, och jämna de fula pastellfärgade skrytbyggena med marken :love:
 
Kom på ett störningsmoment till: Dessa extrema mängder ytterbelysning. Det ska lysas upp på fasader, på uteplatser, vid infarter, vid ytterdörrar, i fönster... Mest av allt på de hus som står tomma hela vintern. Vilket gör att en annan som uppskattar stjärnhimmel knappt kan se den, och när man behöver röra sig runt i byn utan strålkastare i pannan blir man konstant bländad.

Drömmen är att köpa loss de tio sommarstugetomterna som styckades av från vår gård för 30 år sedan, och jämna de fula pastellfärgade skrytbyggena med marken :love:
Då river vi skiten :up:
 
När vi flyttade in i vårt nuvarande lägenhetshus störde jag mig på att grannen under oss:

1. Bedrev cam-show, stripptease och lapdance-verksamhet i sin lägenhet.
2. Var drogmissbrukare vilket resulterade i ex. antal obehagliga besökare på adressen.
3. Hade hundar som lämnades ensamma skällandes tills LS omhändertog dem.
4. ID-kapade mig och 8(!!) andra grannar genom att systematiskt stjäla ALL vår post.
5. Varje dag fick en p-bot för att hon stod parkerad på gatan, och varje dag knögglade ihop p-boten och slängde den på marken innan hon körde iväg med en rivstart.

Nu är den grannen inte kvar, *gud hör bön*. Så nu kan jag störa mig på normala saker, som att den nyskilda 2 barnsmamman som uppenbarligen sällan behövt köra bil tidigare i sitt liv är så fruktansvärt och förvånande världsomvändade dålig på att parkera innanför strecken på hennes parkeringsruta.
Antingen står hon med ena framdäcket på kantstenen/gräsmattan brevid. Eller så långt in i min ruta att jag måste hoppa in i min bil via passagerardörren.

Jag stör mig också på grannen med de skällande spetsarna som fryser till en staty varje gång jag går förbi med vår hund. Och grannen som VARJE DAG skickar ett sms eller ringer 09.03 om min bil står på gatan för att påminna mig om p-förbudet som börjar 09.00.

Vill. bo. på. gård :arghh:
 
Jag stör mig inte på fester. Bank i golven. Hundskall eller något annat normalt ljud. Det jag inte tycker om är dom klassiska elaka tanterna. Som stoppar en i trappen för att gnälla att man stänger dörren för hårt eller skvallra och prata illa om någon annan granne. Som exempel.
 
Grannens barn passat in här. En av dom har tourettes och kan vräka det mesta. :rofl: dom hoppar studsmatta från 08-24, jag tror dom aldrig vilar. Kör cross runt gården . Grannen klipper en fd äng med en hel del stenar, det smäller ordentligt med jämna mellanrum, dom plågar den stackars gräsklipparen.
Barnen slåss våldsamt ganska ofta också.

Men jag stör mig inte ändå, vi bor på drömgården och jag känner inga begränsningar alls i hur jag själv beter mig med musik eller whatever. Tror dock jag är en rätt lugn granne.
 
Kom på ett störningsmoment till: Dessa extrema mängder ytterbelysning.
+1 på ytterbelysning, även om den är rätt blygsam där jag bor. Framför allt vill jag slippa se direktstrålande bländande ljuskällor, belysning som är avskärmad och hyfsat dämpad har jag inget emot.

I övrigt stör jag mig inte på mina grannar alls, de är toppen. :)
 
Eller masa sig upp ur sängen några minuter tidigare. Den dagen p-boten fladdrar på rutan kommer grannens välmenande gärningar vara väl motiverade.

Visst, men @spinxx vet nog vid detta laget nar p-forbudet trader in och har valt att ta en "avslappnad" installning till det, och kommer sakert inte braka om hen far en p-bot innan bilen hinner flyttas.
Man maste liksom lata andra vuxna manniskor leva och ta ansvar for sitt eget liv dar det inte har en direkt negativ paverkan pa andra
 
Eller masa sig upp ur sängen några minuter tidigare. Den dagen p-boten fladdrar på rutan kommer grannens välmenande gärningar vara väl motiverade.

Parkeringsvakten kommer alltid kvart över. Jag har aldrig fått en p-bot på de 3 år vi bott här.
Jag går ut straxt efter att jag mottagit grannens sms, eftersom jag oftast står och t.ex. borstar tänderna eller klär på mig ytterkläder när det plingar till i telefonen.

Jag är mycket väl medveten om att det är i all välmening. Därför vill jag t.e.x. inte blocka hans nummer.

@Stefffie :bow:
 
Jag störde mig förut på hemtjänsten som envisades med att ställa sina cyklar bakom min bil 😒
Fick flytta dem varje gång jag skulle åka.

Annars är allt toppen 😍
 
Visst, men @spinxx vet nog vid detta laget nar p-forbudet trader in och har valt att ta en "avslappnad" installning till det, och kommer sakert inte braka om hen far en p-bot innan bilen hinner flyttas.
Man maste liksom lata andra vuxna manniskor leva och ta ansvar for sitt eget liv dar det inte har en direkt negativ paverkan pa andra

Vettu, DET framgår ju ganska väl, jag bara tyckte det var en gullig gest från grannens sida men jag fattar ju naturligtvis att det är tröttsamt att få det sms:et varje dag. Man kan ha åsikter om allt man har runt omkring sig i sin vardag men livet kanske blir lite lättare om en skiljer på ignorans, metvetet störande element eller akter av välmening. Men tack kära du för att du startar en neggo-diskussion och läxar upp mig.
 
Vår p-plats-granne... :arghh: vi verkar ha flera för det är 2-3 olika bilar som står där men en av dem står alltid snett och nääära vår plats, rätt ofta så att de står på linjen åt det håll de står snett. Ja, vi har en kant-p-plats så vi kan ställa oss mot kanthållet så länge det inte är mycket snö men hur kan det vara så svårt att ställa sig någorlunda rakt och centrerat på sin plats? Särskilt om man ser att bilen bredvid (=vår) är fullproppad med barnstolar? :cautious:
Sätt en lapp?

"Om din bil är för stor för P-platsen kanske du ska överväga att köpa en mindre?"
 

Liknande trådar

Äldre Ja, det gör ju jag har jag förstått nu efter drygt en vecka. Det är riktigt intressant, är "bara" 11 år sedan jag senast bodde i en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 967
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp