Jag trivs med de allra flesta av mina grannar, men jag har ett missbrukarpar precis ovanför mig som ständigt får mig att vilja flytta trots att jag stortrivs i både området och lägenheten i övrigt. De lever sina liv på nätterna, och då är det hög musik, möbelflytt, bråk och skrik och kastning av diverse ting (bowlingklot? pianon? elefanter? svårt att avgöra), konstant dammsugning och ganska ofta skrål från balkongen när stämningen har blivit extra hög. Gärna runt 4-5 på morgonen.
Jag har påpekat upprepade gånger att det bor andra människor runtom dem, och det bes alltid väldigt mycket om ursäkt... och sedan är allt igång igen. Under en natt för några år sedan ringde jag ut störningsjouren på dem fyra eller fem gånger. Jag hörde när väktaren var där, för då blev det tyst... i fem minuter. Jag går inte gärna själv upp när de är igång, då deras umgänge inte är det trevligaste. Bekanta till dem var involverade i ett storbråk här för ett par år sedan, där en person avled...
Just nu saknar jag helt möjlighet att flytta, men i framtidsvisionen finns ett hus eller en liten gård, och lyckligtvis är jag och min partner helt överens om att ju längre vi har till grannarna desto bättre.