Vad stoppa kuddar med?

Shaggy

Trådstartare
För ett par veckor sedan fick jag ett par kuddvar av min bror som jag ska sy innerkuddar till. Projektet ligger just nu på is eftersom jag inte vet vad jag ska stoppa dem med. Det rör sig om prydnaskuddar som ska ligga i soffan men sjävklar ska de även vara användbara. Jag vill inte ha dem för hårda men inte heller för sladdriga.
På syslöjden vet jag att vi gjorde kuddar som vi stoppade. De hade dock en tendens att antingen bli fotbollar eller så blev de knöliga. Vad det vi stoppade med heter har jag ingen aning om men det var någora vita ganska sträva 0,5-1 cm tjocka fluffiga 'mattor'.
 
De säckar jag fått av min kompis tapetseraren innehåller syntetvadd i små tussar.

Det dock inte var man köper det.
Fast det gick att googla "stoppningsmaterial kuddar" :)
 
För ett par veckor sedan fick jag ett par kuddvar av min bror som jag ska sy innerkuddar till. Projektet ligger just nu på is eftersom jag inte vet vad jag ska stoppa dem med. Det rör sig om prydnaskuddar som ska ligga i soffan men sjävklar ska de även vara användbara. Jag vill inte ha dem för hårda men inte heller för sladdriga.
På syslöjden vet jag att vi gjorde kuddar som vi stoppade. De hade dock en tendens att antingen bli fotbollar eller så blev de knöliga. Vad det vi stoppade med heter har jag ingen aning om men det var någora vita ganska sträva 0,5-1 cm tjocka fluffiga 'mattor'.
Köp på Ikea eller liknande, det är dyrare att köpa tyg och vadd. (såvida fodralen inte har en helt udda storlek) jag köper billiga kuddar på Ikea,och använder stoppning när jag sytt gosedjur mm.
 
Det är udda storlek på dem. Brorsan köpte dem då han var i Equador. Det är vävda framsidor (traditionella mönster) och tyg på baksidan. Han har köpt en Ikea kudde till en som han har själv och det så inte helt bra ut då den inte passar särskilt bra i kuddvaret.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp