Vad stör ni er på hos era grannar?

Bor nu i hus på landet, med lagom avstånd till grannarna, och alla de närmsta grannarna är relativt vettigt folk.
Finns det något litet jag ska störa mig på så är det kanske att familjen som bor längst bort på vägen kör som om de stulit bilarna. Blir lite extra märkbart i.o.m. att vägen nästan går genom vår gårdsplan.

När jag bott i lägenhet så har det största störningsmomentet varit parkeringen, men det har inte varit grannarna som varit problemen, utan grannars besökare och annat löst folk. Enda gången en granne parkerat på min plats var p.g.a. missförstånd och dåligt märkta platser, löstes enkelt med ett samtal. :)
 
När grannen ovanför kastar skräp (bla rakblad) ner på balkongen, slänger in lökbitar och chokladbitar i brevinkastet för att katten skall äta dem, går runt i bara kallingarna i porten och vrålar, kommenterar när en står och låser upp dörren att "det luktar alltid så sött där inifrån, är ni prostituerade?" , samt en höstkväll efter att vrålat iförd kallingar i porten bankar på dörren så alla fönster skallrar i lägenheten med en yxa i högsta hugg.
Då flyttar man. Det var värsta grannen jag haft, och man kan säga att jag störde mig på allt han gjorde.
Smågrejerna han gjorde, som att verkligen klampa runt på golvet med kängor för att störa mitt i natten med mera, drunknade liksom lite i de andra grejerna han hade för sig.
 
När grannen ovanför kastar skräp (bla rakblad) ner på balkongen, slänger in lökbitar och chokladbitar i brevinkastet för att katten skall äta dem, går runt i bara kallingarna i porten och vrålar, kommenterar när en står och låser upp dörren att "det luktar alltid så sött där inifrån, är ni prostituerade?" , samt en höstkväll efter att vrålat iförd kallingar i porten bankar på dörren så alla fönster skallrar i lägenheten med en yxa i högsta hugg.
Då flyttar man. Det var värsta grannen jag haft, och man kan säga att jag störde mig på allt han gjorde.
Smågrejerna han gjorde, som att verkligen klampa runt på golvet med kängor för att störa mitt i natten med mera, drunknade liksom lite i de andra grejerna han hade för sig.

Han kan ju inte ha varit psykiskt frisk...
 
Nu bor jag i ett rätt glest villaområde, så problem med att folk går etc. finns ju inte.
Det enda möjliga problemet jag ser är att vi umgås så lite :p Vi i området har en gemensam kräftskiva 1 ggr/år, men annars pratar vi oförskämt lite med varandra. Men det är väl ett icke-problem i sammanhanget...
 
När grannen ovanför kastar skräp (bla rakblad) ner på balkongen, slänger in lökbitar och chokladbitar i brevinkastet för att katten skall äta dem, går runt i bara kallingarna i porten och vrålar, kommenterar när en står och låser upp dörren att "det luktar alltid så sött där inifrån, är ni prostituerade?" , samt en höstkväll efter att vrålat iförd kallingar i porten bankar på dörren så alla fönster skallrar i lägenheten med en yxa i högsta hugg.
Då flyttar man. Det var värsta grannen jag haft, och man kan säga att jag störde mig på allt han gjorde.
Smågrejerna han gjorde, som att verkligen klampa runt på golvet med kängor för att störa mitt i natten med mera, drunknade liksom lite i de andra grejerna han hade för sig.
Låter som att flertal av sakerna hade gått att polisanmäla.
 
Jag hade varit extremt trevlig och käck... och sett till att hen lite subtilt visste att jag inte uppskattar partiet i fråga. Någon lämplig t-shirt eller så :angel::D

Låter som en bra idé! Just nu är det typ "Hej hej!" men:

skeptical_hippo.jpg
 
Att mina grannar som bor under mig klampar runt som jag vet inte vad, att de har sex VÄLDIGT högljutt och även bråkar lika högljutt (:(, nästa gång ringer jag nog polisen) och att de kedjeröker nedanför vårt sovrum och vardagsrum.

De skulle väl kunna störa sig på vår hund och katt som gärna rejsar något varv på kvällen:angel:

Och nu har mina grannar börjat banka i taket så fort någon av oss rör på sig... 😒 Medans de spelar musik så våra rutor skallrar... Vi ökar nog takten på vårt husletande.. 🙄
 

Liknande trådar

Äldre Ja, det gör ju jag har jag förstått nu efter drygt en vecka. Det är riktigt intressant, är "bara" 11 år sedan jag senast bodde i en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 967
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp