Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var det du som nyss bytt @dobbis? Lust att dela med dig av dina erfarenheter?
.
Jag är inbiten Ford körare,men har ledsnat på dåliga hjullager (standard på ford tom 08) Så jag hade bestämt mig för att byta märke, jag gick in i det med vidöppna ögon tycte jag själv,bilen skulle vara kombi,ha drag ,få dra mesta möjliga utan att bilen blev en bensintjuv,kunde även tänka mig diesel,helst ha samma,större eller marginelt mindre lastutrymme än mina fordar, hel eller halvläder och så mycket lulll lull som möjligt :D och inte rullat över ca 15000 mil. Och allt detta för max 70000 då jag inte vill ha några lån eller avbet.

Efter en del efterforskningar kom jag fram till att jag ville prova Kia,passat,skoda,opel och en suv, suvarna gick bort ganska omgående,dåligt utrymme bak och trista att köra.
Kian var för liten men kul att köra om man hittade en med den stora motorn.
Skodan hade nersänkt bagageutrymme så där föll den,merca är en gubb bil :o
Volvo fanns inte ens med på tapeten (har jobbat på Bilia)
Så kvar fanns passaten,och dom har ett högt andra handsvärde,går låååååååååångt och mycket,låter som en diesel fast det är en bensinare, och saknar en del lull lull fast jag valde både sport utrustad och stor motor.
Efter massor med sökande Sverige runt,så slutade med en passat, jag tycker den är ok,men kommer att bytas mot en ford senare i år när jag hämtat mig från denna persen, och jag har svalt förtretet att dom har en volvomotor from 08 om det inte är en 3l V6a.
Ska kanske tillägga att jag jobbat inom bilbranschen i flera år både på Bilia och VAG.
Saab fanns också med på listan men dom är ganska törstiga och flera har fortfarande kamrem,vilket också var ett big NO NO.
 
Ah, äntligen är jag ledig imorgon och kan sova ut :love:
Just nu äter jag godis och tittar på Brit Cops :D
 
Har egentligen ingen riktig inspiration att sy, men försöker likväl knåpa ihop lite grytlappar och även spishanddukar.
 
Tack för dina tankar @dobbis. Passat har jag varit inne på, Kia verkar vara poppis men tycker den är liten. Varför valde du bort subarun? Jag är lite kär i tanken på 4hjulsdrift. Har inte haft det någonsin men verkar bekvämt.

Vet inte om jag vågar säga det efter din sågning av Volvo men jag har haft många och gillar dem. Pålitliga, tar sig fram över allt, går länge men tråkiga :o Har bara haft en Ford för en massa år sen och det jag minns var att det var en dyr historia när något skulle lagas.
 
Tack för dina tankar @dobbis. Passat har jag varit inne på, Kia verkar vara poppis men tycker den är liten. Varför valde du bort subarun? Jag är lite kär i tanken på 4hjulsdrift. Har inte haft det någonsin men verkar bekvämt.

Vet inte om jag vågar säga det efter din sågning av Volvo men jag har haft många och gillar dem. Pålitliga, tar sig fram över allt, går länge men tråkiga :o Har bara haft en Ford för en massa år sen och det jag minns var att det var en dyr historia när något skulle lagas.

Passat finns ju med 4-motion :)

Vi har en Skoda Superb som drar bra och är relativt snål. Fyrhjulsdriven.
 
Jag går också i bilbytartankar @LadyCovergirl. 1800kg har jag gett upp men hoppet om 1500 lever fortfarande. Hur har du resonerat och vad har du för kriterier?

Jag som ska kunna dra två ponnyer vill ha minst 1800 kilo, gärna mer. Med nuvarande bil (Saab 9-5 SportCombi 2,3t) får jag dra 1800 kilo och det funkar fint på de skånska vägarna. Har BE-kort så där finns ingen begränsning.
Helst vill jag ha en kombi så jag får plats med min stoooora hundbur och gärna lite annat också. Stort plus med gott benutrymme även i baksätet. Med tanke på bagageutrymmet så faller ju många SUV:ar.
Bensin eller diesel spelar ingen större roll utan det som isf är intressant är skatten vilket ju ofta skiljer.
Har gärna manuell men kan överleva automat. Kör ju oftast automat i jobbet och tycker att det är rätt tråkigt :o
Bilen jag har idag är ju framhjulsdriven och eftersom det skånska landskapet är som det är så fungerar det men jag blir inte ledsen för fyrhjulsdrift.

Det jag kollar på idag är väl främst Audi, Saab, Passat och möjligen Volvo. (Även om jag tycker att Volvo är tråkigt :p ) BMW X3 ser trevlig ut och jag gissar att den är rätt schysst att dra med men då är det bekymret med bagageutrymmet. Har kört en del Subaru och varit nöjd men det är lite oklart hur mycket den får dra.
 
Jag har total brist på inspiration och är inte sugen på något, vad ska jag äta till middag?

Det mesta i proteinväg finns i frysen, enda begränsningen är att det inte ska vara något fettdrypande för jag försöker minska ner mig.
 
@Galant ,prislappen, dreglade mycket o länge över en nyare,med JÄTTE motor och fullskiten med lull lull, övervägde tom ett mindre lån,men kunde inte komma på en enda anledning till varför jag skulle köra runt i den förutom att få en orgasm varje gång :o
 
Dagens nöje avklarat, gjort två av varje utom de runda grytlapparna (eller ja, det är ju två st, men bara ett par :p) så det känns lite produktivt iaf.. Nu ska jag åka å köpa godis som belöning :D
12743543_469639663243973_4889921807865683303_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Fråga till er som varit på evenemang med väskförbud. Hur tycker ni det fungerar både för egen del och hur meningsfullt det är.. Har det...
2
Svar
27
· Visningar
1 780
  • Artikel
Dagbok När jag var ung så samlade jag på ordspråk och citat. En av dessa var: Alla dessa dagar som kom och gick Inte visste jag att de var...
Svar
16
· Visningar
1 670
Senast: Wille
·
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
1 062
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 496
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp