Vad sysslar vi med? Del XVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sonic76 hade jag tänkt efter så hade jag tagit sömntablett igår. Häktningstiden går ut idag och det innebär en teoretisk möjlighet att han försätts på fri fot.
 
@stjarnhimmel
Jag tycker inte du är överkänslig. Som flera skrivit så även om man själv mår dåligt så kan man visa empati och trösta och vet man inte hur man ska trösta så kan man visa att man finns där i en sån situation på många andra sätt.
Jag förstår att han är viktigt för dig och att han mår dåligt men hade du accepterat samma beteende hos en vän?
Stor kram :heart
 
Dottern fick ett litet bryt igår kväll, men idag menar hon att det var mest kompisen som överdrev. Jag hoppas att hon mår bra, åtta timmar bort är långt... :crazy: Men när kompisens mamma ringer och säger att dottern har panikångest så blir man lite orolig... :( Nu fick kompisens mamma hör versionen genom sin dotter så den var antagligen rätt kryddad och jag hoppas att min dotter vet hur hon mår själv. Men delar av mig vill sätta mig i bilen och åka dit. :heart
 
@EmmaW @Lovisaleonora @athena_arabians @Sonic76

Jag förstår verkligen vad ni skriver. Och jag hade garanterat skrivit något liknande själv till någon annan. Jag hade också skrivit att "du måste ju själv förstå att det är något som inte stämmer för varför skulle du annars skriva här på Buke"

Det är väl mest att jag är förvirrad över att en person kan bete sig så och sen i nästa sekund tala om hur mkt han älskar mig och skicka massa sms om hur mkt jag betyder.
 
@EmmaW @Lovisaleonora @athena_arabians @Sonic76

Jag förstår verkligen vad ni skriver. Och jag hade garanterat skrivit något liknande själv till någon annan. Jag hade också skrivit att "du måste ju själv förstå att det är något som inte stämmer för varför skulle du annars skriva här på Buke"

Det är väl mest att jag är förvirrad över att en person kan bete sig så och sen i nästa sekund tala om hur mkt han älskar mig och skicka massa sms om hur mkt jag betyder.

Jag har en hemmasnickrad teori: Att säga att man älskar någon är ganska lätt, speciellt om man vet att man får respons och bekräftelse när man gör det.

Att hantera någon som är väldigt ledsen eller har sorg är jobbigt och många vet inte hur man ska göra (och då är det bättre att helt enkelt säga "jag vet inte vad jag ska säga" men samtidigt visa medkänsla).
 
Inte gått upp än. Rastat hundar och matat hästar men är tillbaka i sängen.

Tror att den årliga vårdeppen kom tidigt i år.
 
@EmmaW @Lovisaleonora @athena_arabians @Sonic76

Jag förstår verkligen vad ni skriver. Och jag hade garanterat skrivit något liknande själv till någon annan. Jag hade också skrivit att "du måste ju själv förstå att det är något som inte stämmer för varför skulle du annars skriva här på Buke"

Det är väl mest att jag är förvirrad över att en person kan bete sig så och sen i nästa sekund tala om hur mkt han älskar mig och skicka massa sms om hur mkt jag betyder.

Inget att bli förvirrad över, han älskar dig säkerligen men ni ser olika på saker och ting.

Antingen så lever man med det och är medveten om det eller så lämnar man och går vidare. Mitt ex fanns inte där när jag behövde honom, inte ett tröstande ord fick jag och då hade jag ändå 3 släktingar från 3 generationer som dog inom loppet av 3 månader ( 3:or i allt där )

Vissa ser inte sånt och vet inte vad dom ska säga eller göra.
 
Vaknade för inte så länge sedan och ska nu dammsuga lägenheten samt diska upp det som finns att diska. Senare idag kommer mamma och hjälper mig rensa lite avlopp inne i badrummet men innan det är det träning..
 
Jag ligger kvar i sängen, har haft en urusel natt. Jag behöver inga monster, den där kattungen förvandlas till elefant när mörkret kommer.

Inatt roade sig elefanten att hoppa jämfota på min mage och stånga mig i ansiktet med jämna mellanrum, allt för att tortera mig!
 
Svinhungrig så blir det matlåda. Jag fungerar inte riktigt bra med tidiga mornar men antar att jag måste vänja mig, det är många såna på den här listan.
 
Det finns ingen motsättning i detta. Han älskar dig säkert. Det här är så hans kärlek ser ut. Detta är vad han kan erbjuda.

Frågan är om det är tillräckligt för dig.


Huvudet på spiken!

Frågan är ju om det räcker för mig. Sen tänker ju jag också att jag kan ju inte kräva att någon ska vara på ett annat sätt heller. Bara för att jag tycker att han borde ha reagerat på ett annat sätt...
 
Jag har en hemmasnickrad teori: Att säga att man älskar någon är ganska lätt, speciellt om man vet att man får respons och bekräftelse när man gör det.

Att hantera någon som är väldigt ledsen eller har sorg är jobbigt och många vet inte hur man ska göra (och då är det bättre att helt enkelt säga "jag vet inte vad jag ska säga" men samtidigt visa medkänsla).
Jag tänker också att säga att man älskar någon har med personen själv att göra? Om man säger att man älskar någon kan man göra det för att det är skönt för en själv?
Sen tror jag mkt på det @Lovisaleonora skrev ovan. Att jag tror han har de känslorna för mig. Men hans sätt att visa det kanske inte passar med mig och det jag vill ha.
 
Inget att bli förvirrad över, han älskar dig säkerligen men ni ser olika på saker och ting.

Antingen så lever man med det och är medveten om det eller så lämnar man och går vidare. Mitt ex fanns inte där när jag behövde honom, inte ett tröstande ord fick jag och då hade jag ändå 3 släktingar från 3 generationer som dog inom loppet av 3 månader ( 3:or i allt där )

Vissa ser inte sånt och vet inte vad dom ska säga eller göra.
Ja det har jag insett nu idag här.
Att jag tror han säkert älskar mig och har det känslorna. Men han visar det på ett annat sätt än jag gör.
Och då är frågan om vi känner att vi inte passar ihop eller hur vi ska göra... För det är samtidigt inte schysst att jag ska kräva att någon ska förändra sig för att jag tycker att han borde göra det.

Men det gör ont att tänka på detta.
För det finns ju stunder som är bra. Och väger det upp? Om jag accepterar att han är såhär....räcker det för mig?
 
Ja det har jag insett nu idag här.
Att jag tror han säkert älskar mig och har det känslorna. Men han visar det på ett annat sätt än jag gör.
Och då är frågan om vi känner att vi inte passar ihop eller hur vi ska göra... För det är samtidigt inte schysst att jag ska kräva att någon ska förändra sig för att jag tycker att han borde göra det.

Men det gör ont att tänka på detta.
För det finns ju stunder som är bra. Och väger det upp? Om jag accepterar att han är såhär....räcker det för mig?

Jag säger så här, det finns nog ingen som är perfekt på denna jord.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 100
Senast: Norma
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 156
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 378
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 371
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp