vad ta betalt..

LadySara

Trådstartare
ja ska ha lektioner för en tjej med sin lilla c-ponny.. vad är lämpligt att ta betalt.. jag är inte utbildad men har en del erfarenhet av att hålla lektioner då ja hoppat in på ridskolan ibland å har haft lite privatlektioner i olika stall där ja stått.. då har de vare gratis men dom frågade mig vad ja tog så ja blev helt paff.. hade inte tänkt tanken att ta betalt. ja gör de juh för att ja tycker de är kul och för att hjälpa tjejen att komma överens med sin ponny och så hon kommer framåt med sin ridning.
 
Min kusin och min kompis är heller inte utbildade men dom tar 100:- per gång. Då rider dom själv en timme.

Kram Favina :bump:
 
ja ska inte rida ponnyn då ja tycker att ja är i längsta å tyngsta laget.. är väl om han dummar ner sej totalt som man kan sitta upp en liten stund.. svårt att veta sånt här tycker ja..
 
En tjej i mitt stall har haft lite lektioner för min mamma och en annans tjej mamma, för några yngre tjejer också. Hon är 15 år, inte utbildad. Hon har tatt 50 kronor för det, då har det varit i ca en timma.

Min dressyrtränare tar 100 kr för en timme med mej ensam. Hon är utbildad och jobbar som instruktör.
 
hade tänkt mig 50 jag oxå.. de blir bensin å så lite över.. ännu svårare när de är någon man känner..
 
Behöver du ta bilen till dom? I så fall kan du ju ta bensinpengar + en liten slant till!
50-70 kr totals sett för en timme skulle jag tycka va rimligt :)
 
Nej jag menade inte så ;) Ryttaren rider själv, bara hon då i en timme. Inte hon som skall hålla lektion.

Kram Favina :bump:
 
inte alls långt att åka.. tar 5 min med bil.. + att han e bara 5 så då är de juh ännu kulare.. får se hur han utecklas.. skulle nöstan göra de gratis för de är juh så kul att jobba med ungponnysar.. men kan man tjäna en liten liten slant är de juh ännu bättre :) har nyss komme hem från vikingline... Cinderella... tröööött
 
Men det är ju faktisk lika mycket jobb, oavsett om man är utbildad eller ej. Det måste man tänka på också, ändå om det inte betyder at man kan ta lika mycket. Men du använder ju säkert nästan två timmar av din fritid, så 50,- er då inte för mycket!
 
Jag skulle tycka att 70:- är rimligt att ta för en timme.
Du verkar ju trots allt ha en hel del erfarenhet även om du inte har det på "pappret" så att säga.
 
jag tog 250kr/50 min men då stog jag för hästen.
Men 150-200kr /timme tycker jag.
 
När jag har lektioner på ridskolan får jag ca 100:-/timme (20 år) och det är avtalsenlig lön.
Så det tycker jag gott du kan ta! Minst bensinpengar och lite till...
 
OJ är de inte bättre betalt på ridskolorna enligt avtalet.. trodde de låg bra mycket högre... om man tänker på de unga tjjerna som har lektion på min ridskola... dom lektionerna kostar 170:-
 
Jo men hästen är inte gratis, på det kommer arbetsgivaravgift och andra sociala förmåner. Så 170 kr måste nog ses som hittepris för en lektion, å andra sidan brukar dessa ridskolor få bidrag från sin kommun.
 
Jo, 90,50:- har jag i timlön (och där tror jag semesterersättningen är medräknad) och sen tillkommer ev lektionstillägg (12:-) och ev OB (28:-).

Men sen tillkommer ju (som Boj säger) kostader för hästen, anläggningen/ridbanan, arbetsgivaravgifter, skatter (som inte blir så mkt för klubben om man är extraanställd idrottsledare) mm
 
På min ridklubb kostar 1 tims privat lektion 260 om man är ensam. 190 om man är 2.
 
Jag har haft lite lektioner för min kompis och hennes lillasyster...Hade inte tänkt ta betalt men föräldrarna insisterade så jag fick en 100-lapp/timme. Jag hade alltid bara en åt gången...tycker det är bättre för då kan de inte mygla.... :devil:
Tycker att det är fullt tillräckligt...sen beror det naturligtvis på hur mycket man själv kan och på vilken nivå det är.
Har en annan kompis som jag själv har ridit för och betalade då 150:-/timme men den tjejen är utbildad och har jobbat som instruktör.

Lycka till...det är alltid kul att vara med och se att det går framåt!!
 
Åhh..roligt att åka båt :banana:
Ang pngarna så tycker jag du ska ta emot så mycket som du tycker känns rätt! Beroendes på hur mycket du tror du kan utveckla ekipaget och hur mycket tid du lägger ner!

Vad betalad dom när dom tränade för "vanlig" tränare? Kanske kan du ta hälften av den kostnaden. Det tjänar dom ju ändå mycket på!

Om du inte har nåt för dig på fredag får du jätte gärna komma på fest. Ta med kompis om du vill :) Jag fyller år snart så några kompisar från uppsala ska komma. Ronnie och gänget och ev Patrik och Johan (snurre). Vore kul om du också kom :D
 
dom har inte ridit för nån instruktör tidigare.. hmm fredag.. ska upp å jobba kl.6 på lördag morron men man kan juh kika förbi en sväng å säga hej kanske..
 

Liknande trådar

Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
12
· Visningar
1 496
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 309
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 001
  • Artikel
Dagbok Jag bytte stall i december efter att jag hamnat dels hamnat i mellan två parter som inte var helt överens och för att jag kände mej...
Svar
3
· Visningar
1 090
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp