vad ta betalt..

LadySara

Trådstartare
ja ska ha lektioner för en tjej med sin lilla c-ponny.. vad är lämpligt att ta betalt.. jag är inte utbildad men har en del erfarenhet av att hålla lektioner då ja hoppat in på ridskolan ibland å har haft lite privatlektioner i olika stall där ja stått.. då har de vare gratis men dom frågade mig vad ja tog så ja blev helt paff.. hade inte tänkt tanken att ta betalt. ja gör de juh för att ja tycker de är kul och för att hjälpa tjejen att komma överens med sin ponny och så hon kommer framåt med sin ridning.
 
Min kusin och min kompis är heller inte utbildade men dom tar 100:- per gång. Då rider dom själv en timme.

Kram Favina :bump:
 
ja ska inte rida ponnyn då ja tycker att ja är i längsta å tyngsta laget.. är väl om han dummar ner sej totalt som man kan sitta upp en liten stund.. svårt att veta sånt här tycker ja..
 
En tjej i mitt stall har haft lite lektioner för min mamma och en annans tjej mamma, för några yngre tjejer också. Hon är 15 år, inte utbildad. Hon har tatt 50 kronor för det, då har det varit i ca en timma.

Min dressyrtränare tar 100 kr för en timme med mej ensam. Hon är utbildad och jobbar som instruktör.
 
hade tänkt mig 50 jag oxå.. de blir bensin å så lite över.. ännu svårare när de är någon man känner..
 
Behöver du ta bilen till dom? I så fall kan du ju ta bensinpengar + en liten slant till!
50-70 kr totals sett för en timme skulle jag tycka va rimligt :)
 
Nej jag menade inte så ;) Ryttaren rider själv, bara hon då i en timme. Inte hon som skall hålla lektion.

Kram Favina :bump:
 
inte alls långt att åka.. tar 5 min med bil.. + att han e bara 5 så då är de juh ännu kulare.. får se hur han utecklas.. skulle nöstan göra de gratis för de är juh så kul att jobba med ungponnysar.. men kan man tjäna en liten liten slant är de juh ännu bättre :) har nyss komme hem från vikingline... Cinderella... tröööött