Vad ta bort i dator som ska ges bort?

MissFideli

Trådstartare
Jag har köpt ny dator och en kollega ville ha min gamla. Jag håller på och rensar i den nu, men vad ska jag ta bort utöver vissa program? Hur får jag bort sparade lösenord osv?
 
Sv: Vad ta bort i dator som ska ges bort?

Verkar som jag lyckades ta bort sparade lösenord själv :banana:
Men behöver ändå veta vad mer jag bör ta bor. Bilder och sånt förstås, men mer?
 
Sv: Vad ta bort i dator som ska ges bort?

EV, spel eller andra saker du har ladda/installreat hem. Difrematera datorn (stav), diskrensning. Fråga din kompis hur mkt hon vill ha i datorn och inte?:P Är väl enklast
 
Sv: Vad ta bort i dator som ska ges bort?

Difrematera datorn (stav), diskrensning.

Defragmentera :)

KL

Var försiktig om du gör en diskrensningen bara, ibland föreslår den att man tar bort saker som man inte ska ta bort.

Har du installationsskivorna kvar till datorn så kan du ju installera om den, då blir den ju som ny, tom på allt personligt...

Annars är det som poppar upp:
Bilder, spel, dokument, program som inte 'hör till', filmer, nedladdat, cookies, feeds, favoriter (webbläsaren), webbhistorik, avinstallera skrivare och annan utrustning.
 
Sv: Vad ta bort i dator som ska ges bort?

Jag hade bränt installationsskivor och installerat om hela datorn, då försvinner allt som inte anses som fabriksinställningar.
 
Sv: Vad ta bort i dator som ska ges bort?

Det är ju ett bra sätt förvisso. Måste köpa skivor bara. Finns det i datorn hur man gör det? Alltså bränner installationsskivor.
 
Sv: Vad ta bort i dator som ska ges bort?

Ja det gör det. Minns inte på rak arm var men går man in under hjälp och support tror jag du hittar något.
 
Sv: Vad ta bort i dator som ska ges bort?

Okej, får kolla. Ska köpa en skiva också. Och få igång datorn :angel:
 
Sv: Vad ta bort i dator som ska ges bort?

Jag har köpt ny dator och en kollega ville ha min gamla. Jag håller på och rensar i den nu, men vad ska jag ta bort utöver vissa program? Hur får jag bort sparade lösenord osv?
Formatera hårddisken och låt kollegan själv installera Windows XP/7/8 eller vad hen nu önskar
 
Sv: Vad ta bort i dator som ska ges bort?

Hej!

Jag ska ge bort min gamla dator, men jag minns inte vad av all skit på den jag vill ha kvar så jag byter ut hårddisken rakt av.

Så får far en ny fin hårddisk och jag har allt på gamla datorn kvar, fast externt..

Strålande lösning tycker jag:-)

/Lavinia,
 
Sv: Vad ta bort i dator som ska ges bort?

Jag ska ge bort min gamla dator, men jag minns inte vad av all skit på den jag vill ha kvar så jag byter ut hårddisken rakt av.
Klart bästa alternativet. Dels är det svårt att radera filer från en hårddisk så effektivt att de inte går att hitta och återskapa för den som är intresserad och nyfiken (om disken skall kunna användas vidare efter radering). Kanske inte så viktigt om det handlar om familjebilder och musik, men det kan ju finnas annat känsligt. Dels är hårddisken ju en av få delar i en dator som faktiskt slits mekaniskt och har begränsad livslängd. Efter några års användning som jobbdator vill åtminstone jag normalt stämma i bäcken och byta disk oavsett om jag behåller datorn eller inte.
 
Sv: Vad ta bort i dator som ska ges bort?

Datorn startade inte, så kollegan fick den som den var med viss oro. Men inte heller han fick igång den, så den räknas som död nu. Tur jag köpte ny och inte väntade!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: Unafraid
·
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 581
Senast: Habina
·
Mat Har bjudit in min date på mitt och kattens fredagsmys på fredag. Jag brukar i vanliga fall laga någonting enkelt men gott till mig själv...
Svar
8
· Visningar
763
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 632
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp