Vad tro ni om detta? Tuggben av råhud=farligt/giftigt

Sv: Vad tro ni om detta? Tuggben av råhud=farligt/giftigt

*****Raderat***********
 
Senast ändrad:
Sv: Vad tro ni om detta? Tuggben av råhud=farligt/giftigt

Läste precis detta och tänkte starta en tråd om det, men du hann visst före ;)

Jag har som tur var inte gett mycket råhud alls till mina hundar, utan mest märgben. Men klart man blir rädd, och det kanske är en av orsakerna till flertalet hundars hälsoproblem? :crazy:
Läskigt att läsa iaf, o jag kommer aldrig mer köpa råhudsben.
 
Sv: Vad tro ni om detta? Tuggben av råhud=farligt/giftigt

Alla mina hundar har ätit råhudsben utan att må dåligt så jag tänker fortsätta med det. Att ge märgben är inte heller riskfritt precis. Dessutom så är många av våra egna livsmedel också starkt kemikaliebehandlade, beredningen av vanligt lättmargarin har nog en ännu längre kemikalielista än råhudsbenen.
 
Sv: Vad tro ni om detta? Tuggben av råhud=farligt/giftigt

Ger inte min hund sån (enligt mig) skit! Köper musch-ben, älg och ren mestadels. Sen även ben i lösvikt från slakteri. Känns vettigare än alla de livsfarliga kemikalier som råhudsben utsätts för :crazy:
 
Sv: Vad tro ni om detta? Tuggben av råhud=farligt/giftigt

För det första så har en av artiklarna fått svar av en tillverkare av hundtugg, där de påstår att påståendet är väldigt snedvridet.
Wikipeida används som en källa. -bara det känns skeptiskt.

Precis som cillamuffins har jag och kommer att fortsätta att ge mina hundar råhudsben.
 
Sv: Vad tro ni om detta? Tuggben av råhud=farligt/giftigt

Jag är inget fan av råhudsprodukter men inte av skrämselpropaganda heller. Personen bakom vill säkert väl men är lite mer än lovligt naiv kan jag tycka.
 
Sv: Vad tro ni om detta? Tuggben av råhud=farligt/giftigt

Jag köper inte det till mina. Tycker märgben är många ggr bättre. Jag har vid tillfälle kikat på råhudsben, men då det har importerats från Kina så vägrar jag att ge det. Jag köper bara kött/andra produkter från djur där djuren har fötts upp och slaktats i Sverige. För något år sedan läste jag att det var hundskinn i vissa av råhudsbenen från Kina.
 
Sv: Vad tro ni om detta? Tuggben av råhud=farligt/giftigt

För det första så har en av artiklarna fått svar av en tillverkare av hundtugg, där de påstår att påståendet är väldigt snedvridet.

Var hittar man detta svar? Är alltid lite skeptisk till vad den där människan skriver, i motsats till dom flesta som verkar svälja allt med hull och hår..
 
Sv: Vad tro ni om detta? Tuggben av råhud=farligt/giftigt

Jag har alltid gett mina hundar vanliga tuggben utan att dem har blivit dåliga. Men när man läser sånt här så är det klart jag inte fortsätter ge dem det. Kan ju faktiskt ligga en viss sanning i det hela, varför chansa när man faktiskt kan köpa andra sorters ben? Jag vill då inte förgifta mina hundar. Man vill ju ge sånt som man vet är bra för hundarna. Brukar alltid tänka, sånt jag själv kan tänkas äta, ge jag mina djur. Och då menar jag inte bokstavligt talat såklart. Men tex så äter inte jag mögligt bröd (även om det bara är lite) och skulle aldrig ge det till mina hundar heller.
 
Sv: Vad tro ni om detta? Tuggben av råhud=farligt/giftigt

+
Påstår man att bärnsten o vitlök är frälsningen med stort F för hundar i fästingrika marker så är man inte trovärdig för 5 öre.
Jag håller mig/oss till riktiga ben, vill inte bidra till ev kannibalism.
 
Sv: Vad tro ni om detta? Tuggben av råhud=farligt/giftigt

Sant eller osant vet jag inte men min hund mår mycket bättre sedan han helt slutat med dessa ben! När han äter färska ben som revben och nackar kan han bli trött men dricker inte kopiöst efteråt. När han tuggade tuggben drack han kopiöst efteråt. Avföringen är fastare oxå så han slipper analproblemen han hade och diffus klåda i ändan. Den andra hunden hade röd hud mellan tårna och diffus klåda i öronen som försvann. Kan ju dock vara av andra orsaker mina mår bättre så som mer kalk osv men skönt slippa rasta hunden mitt i natten!
 
Sv: Vad tro ni om detta? Tuggben av råhud=farligt/giftigt

Var hittar man detta svar? Är alltid lite skeptisk till vad den där människan skriver, i motsats till dom flesta som verkar svälja allt med hull och hår..

En av kommentarerna från den första länken kommer från en tillverkare som passar på att göra reklam för just deras tuggisar.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 318
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 575

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp