Vad tror Google om dig?

Soapbubble

Trådstartare
Surfa in på http://adssettings.google.com/ och se vad Google ”vet” om dig.

För mig var det mesta ganska rätt. Helt fel var arbetsbranch, där Google trodde jag var inom sjukvård. Jag har aldrig jobbat inom vården.

Kände Google er bra eller var Googles gissningar helt uppåt väggarna?
 
Det där var ett gott skratt. Om de inte ljuger så känner de mig väldigt dåligt. Av de direkta sidor de räknade upp hade de rätt på en, Impecta, av de övriga så vet jag inte ens vad en av dem är och resten är kopplade till att jag sökt info om datorer för typ 3 veckor sedan (aldrig innan). Jag fick även veta att jag är intresserad av hockey, diverse olika bilmärken (dock inte VW vilket är det jag har) bla Ford som jag aldrig sökt på, hårvård (hmm jag tror jag senast var hos frissan 2002), Kanarieöarna :confused:, Kändisar :rofl:, Motorsport, Målning av hus (jag har aldrig målat huset och inte sökt på färger, plåtfasad), Skräckfilm (har aldrig sett någon alls), jag har inga barn säger de (sant) men är intresserad av baby och småbarn m.m. m.m. ja och så fick jag reda på att jag är gift 🤔.
Ja de fick några rätt också. Jag gillar hästar och jag håller på med trädgård
Edit de tror sjukvården som bransch för mig också men det stämmer inte alls
 
Surfa in på http://adssettings.google.com/ och se vad Google ”vet” om dig.

För mig var det mesta ganska rätt. Helt fel var arbetsbranch, där Google trodde jag var inom sjukvård. Jag har aldrig jobbat inom vården.

Kände Google er bra eller var Googles gissningar helt uppåt väggarna?

Som om min telefon var hackad av en gift kvinna med barn där utseende och kläder var det främsta intresset 🤣🤣
 
Var får ni så detaljerad info? Min talar typ om att jag är i yngre medelåldern, förmodligen i ett förhållande, äger ett hus, inte har några barn och driver ett företag. Thats it. Astråkigt!
 
Alltså vart kommer allt detta med ungar ifrån 😂
Screenshot_20210127_224709_com.android.chrome.jpg

Bankväsende?
Begagnade fordon?
Jag fattar ingenting 😅
 
Den har rätt om ungefärlig ålder och kön. Sedan tror den att jag jobbar inom sjukvård (stämmer inte alls), är intresserad av "e-postmarknadsföring"(!), föräldraskap, hamburgare(?!) och en hel del annat ointressant. Däremot fick den rätt på intresserad av bilar, hundar och musik.

Att google sedan tror att min utbildningsstatus är kandidatexamen tar jag som en komplimang :p
 
Den har rätt om ungefärlig ålder och kön. Sedan tror den att jag jobbar inom sjukvård (stämmer inte alls), är intresserad av "e-postmarknadsföring"(!), föräldraskap, hamburgare(?!) och en hel del annat ointressant. Däremot fick den rätt på intresserad av bilar, hundar och musik.

Att google sedan tror att min utbildningsstatus är kandidatexamen tar jag som en komplimang :p

Hamburgare 😂
 
Verkar som om deras spionage går rätt dåligt. Har just dragit delar av listan för en vän och han skrattade så han grät och undrade om han verkligen känt mig i 20 år. Han påpekade att Ratsit hade fel civilstånd inlagt och tyckte att min idé att ringa skatteverket och fråga vem jag var gift med var god.
 
Som om min telefon var hackad av en gift kvinna med barn där utseende och kläder var det främsta intresset 🤣🤣
Hon har hackat min telefon med! 😂
Ok, de hade rätt på barn och deras ålderskategori och i rätt härad av yrke och utbildning. I övrigt skyller jag allt på den där gifta hackaren. Förutom att gilla luxury goods så är hon tydligen båtmänniska, extremsportare, kör Toyota och pysslar med jakt och skytte.
 
Kön och ungefärlig ålder var rätt. Men sedan överraskade Google mig med att ha ett antal motorfordon som intresse, alltså... Jag har inte ens körkort. Det enda jag googlar på är på märken eller vad för typ av bilar (sedan etc.) som finns just pga jag har lågt intresse och måste därför googla efter info :rofl:
Jag visste inte heller att jag var gift :D
Men inga barn åtminstone, ett rätt till där.
Hyresbostad var också rätt.
Större företag sa de att jag jobbar åt, tja om kommunen räknas som ett företag så.
Sedan var det lite gott och blandat, några om djur och sen specifikt katt. :D

Och som @Red_Chili tar jag deras tro om kandidatexamen som komplimang :cool:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
551
Senast: niardasp
·
Fritid Någon som kan ge tips om en bra notsamling med kända och lättspelade låtar för piano? Jag spelade piano i några år som barn men var...
2
Svar
26
· Visningar
1 174
Senast: warg
·
L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 535
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 506
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp