Vad tror ni, hur högt kan det bli??

B

**BORTTAGEN**

Har ett ponny sto ca 142cm e:fullblod u:"polsk urhäst" hon är betäckt med en 5-årig hingst som är 170cm hög och kommer att växa lite till troligtvis, Tror ni att fölet kan passera ponnymåttet??
 
Det är nästan omöjligt att säga hur stort fölet blir....men blir den inte över ponnymåttet blir jag förvånad!

Vi fick ett föl efter vårat c-ponnysto förra året...hon är 136 cm...och betäcktes med en ponnyhingst(med halvblod bakom) som var mellan 148-152 cm....det fölet är idag 1 år...han är redan lika hög som sin kära mamma...alltså 136 cm....vilket är ju ganska stort.
 
:smirk: hehe... tillåt mig små-le :D

Jag skulle tippa på mellan 150-160 jag!! övr ponnymåttet iallafall! :banana:

Antar att det är det du vill....
 
Min lilla madam hemma vars mamma var c-ponny och pappan 154 och hon blev 153cm.
 
Oj, tänk om den blir jätte hög typ 165 + ja vill ju ha en stor häst men 155cm räcker gott för mig!!
 
He he he... gissa aldrig höjden på en häst... Ex. Stanford brukar ge små avkommor... men kan även ge stora. Vet en häst U: 158 cm E: Stanford mankhöjd på hästen i fråga: 182 cm. Vet också en korsning Quarter/Halvblod/Ardenner (alla över hästmåttet) som vart blott 145 cm i mankhöjd... Visst kan den bli över ponnymåttet eller mindre än mamman... Det är bättre att köpa en häst om man vill veta manköhjden säkert...
 
Sv: Re: Vad tror ni, hur högt kan det bli??

Zaskia skrev:
He he he... gissa aldrig höjden på en häst... Ex. Stanford brukar ge små avkommor... men kan även ge stora. Vet en häst U: 158 cm E: Stanford mankhöjd på hästen i fråga: 182 cm. Vet också en korsning Quarter/Halvblod/Ardenner (alla över hästmåttet) som vart blott 145 cm i mankhöjd... Visst kan den bli över ponnymåttet eller mindre än mamman... Det är bättre att köpa en häst om man vill veta manköhjden säkert...

Det stämmer! vet en som betäckte sitt fina sto (165) med Stanford och fick en D-ponny på 147 cm! Snöpligt :crazy:
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 064
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
545
Avel Hej! Igår på förmiddagen föddes en perfekt liten hingst..tyvärr har han legat trångt i magen och med frambenen ihopvikta. Detta innebär...
2
Svar
20
· Visningar
2 467
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 322
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp