Vad tror ni om denna rem ?

urkella

Trådstartare
hittade en väldigt intressant sak när jag letade efter vagn som jag funderar på testa köpa sedan om den verkar va något att ha. Är en rem som man fäster i däcklen som sedan går runt halsen ssom gör att man kan köra par med enbets selar :) Då jag har så små ponnyer har jag ett h*lvete at hitta selar över huvudtaget till dom men med dessa så behöver jag ju bara hitta en sele som passar iaf :D Tror ni det är något att ha ?

33129643.jpg
 
Sv: Vad tror ni om denna rem ?

Liknande system användes på de gamla arteleriselarna, som även ingengörstrupperna anvnde.

Kan kanske fungera.


Ptr
 
Sv: Vad tror ni om denna rem ?

Varför inte det ginge ju att sätta dom i "nackremmen "som finns oca förankra den i däckeln so man slipper så mycket läder.När man sätter i bröstan åker ju den fram vid bromsning, tycker den verkar lika bra eller bättre.Kanske göra en ny platta helt för allt.
 
Sv: Vad tror ni om denna rem ?

Jag funderar på parkörning och har tänkt på den där remmen. Puttar upp tråden och ser om några fler kan kommentera?
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 868
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 633
Senast: Hedinn
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 473
Senast: bellala
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 475
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp