Bukefalos 28 år!

vad tror ni om denna utrustning?

_Skifting_

Trådstartare
Jag och min man har äntligen hittat ponnyn med stort P!!! :banana:

En russvalack på 11år kommer hem inom kort. riktigt fet är han för tillfället, men sååå härlig. Stor B, möjligtvis liten C (Ej slutmätt)...

Så nu tittar vi på utrusting till honom eftersom han ju kommer användas mest av oss som körponny (japp, han är inkörd)..

Vi har hittat en sele som heter "Drive Out Start". finns på Drive Out's hemsida om ni vill se den.
Selen är en enbets bröstsele med lös brösta. Vill inte ha fast brösta och lägger därför hellre lite mer på en med lös. Vi gillar denna dels pga priset och utförandet, men även pga dess snabbknäppen.

Vad vet ni och tycker om denna selen.

Som vagn så har vi bestämt oss för en rockard som heter Oxen (samma som Cavalettin, men en storlek större). Denna finns hos stuteri Jäboruder.
Den har skivbromsar och lägre ansatt svängel.

Åsikter om denna vagn?

Vi kommer köra mest ute på grusvägarna häromkring, en del asfalt blir det med. Lite ridbanan för finslip och kanske, kanske lite tävling. Duger denna utrustning?

tacksam för alla svar.. :bump:
 
Sv: vad tror ni om denna utrustning?

Jag har sett selen "live" och det är ett bra köp. Mycket sele för pengarna :)

Vagnen har jag inte sett så den får någon annan uttala sig om. Men kolla spårvidden om du tänker tävla!
 
Sv: vad tror ni om denna utrustning?

Jag tycker också att det ser ut som en bra sele!
Lycka till med nya hästen :)
 
Sv: vad tror ni om denna utrustning?

Har både vagn och selen och båda funkar bra med varandra. Det problemet vi fick var att bakselen inte passade att spänna schysst på vagnen, måste flytta vagnsöglorna. Men då det är broms på vagnen så är det ju inget rpoblem att köra utan. Men jag har en shettis och du ett russ så det problemet kanske inte du får.
 

Liknande trådar

Körning Fråga: jag har en enkel bröstsele med fast brösta och en "billig" rockard med svängel. Tänker köpa ny sele med lös brösta och baksele...
Svar
7
· Visningar
1 844
Senast: ameo
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 180
Senast: Mezcal
·
Körning Jag har lyckats byta till mig en modifierad smålandstrilla (sänkt, med gummihjul) med parstång och kompletta parselar (nåja, bakselar...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 961
Senast: trassel
·
Körning Jag har en treårig fjording som inte är så stor, ca 132-133 cm i mkh. Eftersom jag är vuxen, känns det "sådär" att börja rida på henne...
Svar
12
· Visningar
2 390
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp