Bukefalos 28 år!

Vad tror ni om denna vagn ?

urkella

Trådstartare
Funderar på beställa denna vagn i framtiden när russet är gammal nog för att köras in (om de nu gör vagnen stor nog) Vad tror ni om den, jag har ingen erfarenhet utav trävagnar men tycker de är så mycket snyggare än de vanliga :p
MB_Road_082404z.jpg
 
Sv: Vad tror ni om denna vagn ?

Oj, den ser ju väldigt fin ut, det håller jag med om :)

Men är det svängeln som sitter uppe på kanten i framkant på vagnen? Isf tycker jag att den sitter tokigt placerad, hur skall man få till en draglinje som inte är bruten med svängeln placerad så högt?
 
Sv: Vad tror ni om denna vagn ?

Snygg, men knappast en vagn du kör med i skogen. DEtta är en uppvisningsvagn/dressyrkörningsvagn.
 
Sv: Vad tror ni om denna vagn ?

Det är svänglen som sitter där uppe, det gör den på alla miniatyrvagnar (som detta egentligen är). Vet inte om det har med att bröstorna är så pass smalare på deras selar för med svänglen där så blir det en raklinje från brösta till svängel, hade den suttit lägre hade det nog blivit mer punkttryck på hästen utav bröstan.

DSC_3611_edited.JPG


MaRomer: Hade tänkt den som tävlingsvagn i dressyr och precision, om en nu görs så pass stor,på sidan står det bara upp till 109 i mkh typ :p
 
Sv: Vad tror ni om denna vagn ?

Ok, på så vis :)
Jag har ju ingen egen erfarenhet av dessa små & smäckra ponnys, trodde inte att det var ngn skillnad i anspänning annat än att allting var mkt mindre :)
 
Sv: Vad tror ni om denna vagn ?

Ser inte heller den första i inlägget. Men prova att högerklicka och öppna i ny flik, funkade för mig :)
 
Sv: Vad tror ni om denna vagn ?

Såg en vagn i stort sett identiskt till denna på Hästnet. Den var för små hästar också, tillverkad i Polen. Vet inte om den finns kvar.
 
Sv: Vad tror ni om denna vagn ?

Såg länken du skickade, jätte fin men självklart är mina emellan i storlek, russet kommer bli runt 125 och största minisen runt 85. Annars hade det varit så mycket enklare att köpa från sverige än beställa från usa. Men kan ju fråga var den är köpt ifrån iaf :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
353
Senast: __sofia__
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
1 026
Senast: Mia_R
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 697
Senast: manda
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
896
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp